Ik heb afgelopen maand ook wel een aantal toffe coasters mogen ontdekken!
Guardians of the Galaxy Cosmic Rewind in Epcot was echt een onverwachte topper. Ik heb me zo min mogelijk ingelezen wat ze aan het bouwen waren en de verrassing was daardoor des te groter! We hebben toevallig 2x dezelfde muziek gehad (van de 6 nummers) en "Everybody wants to rule the world" was wel echt zo relax tijdens deze briljante rit. Ik had hem nog veel vaker willen doen maar door de standby passen was dat lastig als je er maar 1 dag bent.
Hagrid's Magical Creatures Motorbike Adventure in IoA. We waren er tijdens het IAAPA feestje en het was inmiddels al donker, en de sfeer kon daardoor eigenlijk al niet beter. Want hoe vet is het om op een motor door de "bossen" uit de Harry Potter films te racen? Ik was helaas al op de hoogte van alle specificaties van deze coaster, maar wat een heerlijk lange rit en wat een langgestrekte baan vol met lanceringen. Ze timmeren goed aan de weg in Universal, als ze de schermen en 3D brillen weglaten voegen ze echt hele vette attracties toe!
VelociCoaster was voor mij echt een onverwachte wending, dat ze na zo'n dikke Intamin als Hagrid's nog een dijk van een coaster uit dezelfde fabriek in het park gooien. Het was zoals gezegd al donker en alhoewel ik graag deze coaster ook met daglicht had willen proberen was dit ook wel een hele bijzondere ervaring. Ik had heel veel Taron vibes en dat is echt een compliment, want de elementen volgens zich snel en met veel souplesse op. Één van mijn favoriete coasters samen met GotGCR in Orlando!
Storm Coaster in Dubai Hills Mall is ook zo'n bijzonder project. We nemen een woestijn, bouwen er een luchtbubbel met alleen maar high rise en over-de-top luxe. En met meerdere malls waaronder de grootste ter wereld (die inmiddels al 2x is aangebouwd omdat het anders niet meer de grootste zou zijn) hebben ze dit jaar nog een
megacomplex uit de grond gestampt in the middle of nowhere. De hele mall is groots, vierkant en voelt leeg en zielloos aan, maar tegen de mall aan hebben ze een 50 meter hoog in het oog springend gebouw neergezet met een hoop staal uit Liechtenstein.
Hoe hoog de baan precies is weet ik niet, maar je stapt in een kleine trein met 3 coaches zoals Taron. Je wordt gelanceerd op de verticale lifthill en daarna is het helaas weinig spectaculair. Iedere poging die de trein wil maken tot snelheid wordt er door de beperkte ruimte in het gebouw meteen uitgehaald door trimbrakes. Ook de inversies zijn niet prettig omdat je er nog amper doorheen bent of je wordt alweer afgeremd.
Het is een bijzonde coaster door de locatie en de setting, maar dit is wel een van de minste nieuwe Intamins die ik heb mogen proberen. Desalnietemin zou ik er zeker even langsgaan als je toch in Dubai bent!