Afgelopen dagen een toffe trip door Engeland gemaakt! Eerst Alton Towers bezocht, daar geen nieuwe achtbanen, en daarna een serie parkjes langs de Noordzeekust afgetikt.
Pleasurewood Hills
Op papier een tof aanbod voor een park van dit formaat, in praktijk een sfeerloze bende. Hoogtepunt van de dag was de pizza, die was prima. Zelfs de Schwarzkopf was eigenlijk niet zo heel tof. Drie credits, no4 lag eruit met een ontbrekend trackdeel
- Cannonball Express
- Marbe Madness
- Wipeout
Joyland
Mini-parkje voor kinderen in het centrum van Great Yarmouth, loopafstand van Pleasure Beach. Best sfeervol aangelegd parkje eigenlijk. Ik twijfel nog steeds of de Tubtwist wel een credit is, maar hij was in elk geval tof. Twee credits maakt bingo!
- Tyrolean Tubtwist
- Spook Express
Great Yarmouth Pleasure Beach
Bezocht met Halloween-avond. Redelijk druk maar niet overvol, en het event was best tof gedaan. Maf park: de brakeman-woody en onderliggende darkride zijn echt toffe classics, de rest is een permanente kermisbende. Vier credits dus bingo, en Roller Coaster is echt heel tof!
- Roller Coaster
- Big Apple
- Family Star
- Whirlwind
Fantasy Island
Park in de pauperomgeving die Skegness heet. Indoordeel is erg tof en heeft mooie darkrides. Buitendeel is een enorme bende, maar wel met twee supervette mega-vekomas. Best tof park vond ik stiekem. Helaas mochten we de kiddy niet in, dus vier credits (ja, Odyssey was open!)
- Odyssey
- Family Roller Coaster
- Millennium
- Rhombus Rocket
Botton’s Pleasure Beach
Nog wat laatste credits hoeren om het af te leren. Planning pakte slecht uit, uiteindelijk moest ik uit deze brakke line-up mn 500e achtbaan kiezen… Anyhow, op deze permanente kermis 4 credits dus bingo gepakt.
- Queen Bee (500 😁)
- Runaway Train
- Big Apple
- Rockin Roller