Ik kan er een paar meer bijschrijven na de afgelopen IAAPA Londen week:
Chessington World of Adventure
Dit park keek ik best wel naar uit door de verhalen over onder andere Dragon's Fury en Vampire. Op zich een leuk park met een wat rommelige lay-out. De attracties waren allemaal best wel oke, Dragon's Fury is mijn favoriete spinning nu, maar wat een kabaal maakt die lift zeg. Vampire ook erg erg leuk, de eerste keer dat ik een Arrow suspended mocht doen, erg tof zo door de bossen. De operations leken in het park niet heel top en verder was er iets teveel Merlin aanwezig. Niet een park waar ik snel terug hoef. Helaas was Scorpion Express dicht, dus geen Bingo.
Legoland Windsor
Mijn tweede Legoland park, wat een uitzicht vanaf de ingang zeg! Geweldig. Het park zelf is niet helemaal lekker aangelegd vind ik. Ook dit park is wat rommelig van opzet, een aantal rides waren erg slecht in het landschap weggelegd (de rapid, Ninjago, het madhouse). De achtbanen waren de moeite eigenlijk niet waard, maar de dark rides waren wel tof en vooral de submarine was erg tof. De Madhouse was technisch erg indrukwekkend door het stille en erg goed werkende systeem. Helaas niet het beste ritprogramma, maar deze mag Vekoma meer bouwen. Ook hier een baan dicht in de vorm van Dragon's Apprentice.
Thorpe Park
Wat is dit park eigenlijk slecht. Een schreeuwerige sfeer, veel te harde muziek, alles draait om betaald voordringen en onnodig lange wachtrijen en ogenschijnlijk onhandige operations. Het is dat het park in de vorm van Stealth, Swarm en Nemesis een paar erg toffe banen heeft, maar my god, hier hoef ik echt niet meer heen. Sowieso ben ik Merlin parken echt zat, die groep haalt echt mijn liefde voor pretparken uit mijn lichaam.
Drayton Manor
Na een lange week Londen en IAAPA had ik eigenlijk nog de zin, nog de energie voor dit park. Maar wauw wat een verassing was dit zeg! Het park ligt er echt leuk bij, heeft op een groot aantal plekken echt verse verf en de operations waren (los van de vage madhouse operations) best wel heel prima. Vooral Shockwave verbaasde mij in het positieve! Een leuke baan met een enkele tik. Ik had niet verwacht dat ik een stand-up zo leuk zou vinden. De Gerstlauer en Vekoma waren ook top, met de Vekoma junior boomerang als toppunt, wat een goede lay-out is dat zeg! Leuk park!