Ik heb de afgelopen weken tijdens een reis door Italië 22 nieuwe achtbanen mogen doen. Was een toffe vakantie met een paar gave attractieparken 😎
Movieland
Leuk park dit met bijzondere attracties! Ze weten echt de Hollywood-vibe te creëren. Jammer dat die Schwarzkopf er staat weg te rotten, en het lijkt erop dat de kiddy hetzelfde lot te wachten staat. Gelukkig was Diabolik wel open, tof apparaat!
Gardaland
Het enige park van de reis waar ik al geweest was, in 2010. Sindsdien heeft het park twee leuke B&Ms toegevoegd en dit jaar ook nog eens een heel toffe nieuwe dark ride geopend. Jammer dat alles wat qua attractieaanbod vooruit gegaan is weer teniet gedaan wordt door het achteruitgaan van de operations. Manmanman, ze leken hun inspiratie uit PortAventura gehaald te hebben hier 😕
- Raptor
- Oblivion: The Black Hole
- Kung Fu Panda
- Blue Tornado
Mirabilandia
Ook een tof park, maar evenals in Gardaland leken ze hier een hekel te hebben aan gasten. Jammer want het park is in basis prima en heeft met Katun en iSpeed twee knallers van achtbanen staan.
- Master Thai
- Gold Digger
- Rexplorer
- Katun
- Leprotto Express
- iSpeed
- Divertical
En daarnaast heb ik nog 50m in Desmo Race afgelegd, maar toen stopte mijn wagentje ermee en moest ik er met een ladder uitgehaald worden. Attractie is niet meer open gegaan, ik denk dat in totaal 10 mensen die dag een volledig ritje hebben kunnen maken 😅
Fiabilandia
Na een hoop chagrijnig personeel in de grootste parken van het land was dit kleine parkje een verademing, er waren zelfs personeelsleden geneigd tot een praatje in het Engels. Parkje is echt gericht op kinderen en daardoor voor mij nauwelijks ochtendvullend, maar er staan bijzondere attracties en er zit duidelijk liefde en aandacht in. Leuk park!
- Red Mountain
- Valle degli Gnomi
- Space Mouse
- Miniera del Oro del West
Cavallino Matto
Ook een leuk regioparkje, prachtig gelegen onder de bomen en met een prima attractieaanbod. Die stand-up coaster is wel erg tof om eens te doen. Jurassic River is ook een erg bijzondere attractie waar veel werk in zit vanuit het park, als dat de toon moet zetten voor nieuwe attracties (zoals de Pirati-semi darkride) dan belooft dat veel goeds.
- Topo Zorro
- Freestyle
- Wild Mine
- Speedy Gonzales
- Jurassic River
- Project 1