Ik heb net mijn angsten overwonnen, en ben op de trein naar fucking Almere gestapt voor een credit. Kost me bijna twee uur (heen en terug), 13 euro (vijf euro voor een kermisbaantje!?), en wat algemene ergernissen. Maar ja, wat is 13 euro vergelijken met 160 miljoen aan de overkant van het meertje? De gemeentemedewerkers van Almere hebben een klap in hun gezicht nodig met de vlakke hand, om ze even wakker te schudden. Almere heeft niet de allermooiste binnenstad van Nederland, zoals wel te lezen is op allemaal billboards. De Floriade is vooral zichtbaar in de vorm van vlaggen en borden, maar als je eenmaal in de buurt komt zijn het toch vooral bomen waar dan ergens 160 miljoen euro aan iets tussen staat. De kermis was leuk voor drie minuten. Ik heb daarna een kwartier lang in de Intertoys staan schuilen voor de regen. Ik heb niets gekocht. Terwijl ik mezelf door de grijze woestenij wat Almere-Stad heet heen sleepte, hield ik mijn ogen nog open voor iets te eten, mede omdat ik toe was aan wat troost. Niets gezien, behalve Dunkin Donuts, Five Guys, McDonalds en andere vlezige tenten. Ik zag nog een aardig kraampje met halal eten, maar het assortiment bestond uit gebraden kip, gehaktballen en braadworsten. Dat bedoel ik niet. Waarom niet gewoon een lekker broodje met courgette, granaatappel, labneh en dat soort spul? Niet te vinden. Armoed.
Achtbaan was wel leuk gelukkig, en het updaten van mijn excel-sheet daarna was nog veel leuker.
+1