Gisteren niet enkel een nieuwe baan maar een heel nieuw park voor mij: Plopsaland de Panne!
Bingo hadden we rond middag uur al makkelijk binnen met meerdere re rides op elke baan want het was ontzettend rustig in het park.
De 3 meest noemenswaardige achtbanen:
Heidi the ride
LEuke woodie, zeer vermakelijk met een toffe spannende first drop voor de doelgroep. Paste ook perfect in het park.
Anubis the ride
De lancering was echt bizar krachtig naar mijn mening, ontzettend tof begin! Helaas word je direct na de lancering herinnert dat het een Gerstlauer is en volgt een enorm oncomfortabele klap. Rest van de lay-out is prima.
Ride to happiness
Een compleet nieuw type achtbaan voor mij, het heeft me verast, het heeft me vermaakt maar zo enthousiast zoals sommige om mij heen? Nee dat ben ik niet. Ik deel de mening dat de baan enorm misplaatst voelt in het park, zowel in ligging als in type, en vind dat ergens ook jammer, want in elk ander park was ik graag vaker lang gekomen.
Ik moet zeggen dat over de meerdere ritten die ik heb gedaan ik de baan vrij wisselend vind, en dat komt uiteraard door de spinning coaches. Persoonlijk ben ik daar niet echt een fan van, vind het een geinige gimmick maar vind de baan daardoor de ene keer wel leuker dan de andere keer en dat is ergens jammer. Tijdens sommige ritten zorgde het zelfs dat ik de rit vrij onprettig vond doordat ik bijvoorbeeld zijwaarts de airtime hills over ging en de g krachten gewoon niet fijn voelde. Goede baan maar geen nr. 1 voor mij, eerder een nummer 5.