Vandaag maar eens langsgeweest voor de heropening van Walibi Belgium! Hieronder deel ik mijn persoonlijke ervaring van vandaag, maar als je ook geweest bent kan je natuurlijk ook reageren.

Alles zag er heel goed uit, en de theming voor de scarezones deze Halloween ook! Op sommige plekken kan je de schade nog wel zien, maar dat zijn of heel kleine zaken die er eigenlijk niet toe doen of heel grote zaken waar ze gewoon wat meer tijd voor nodig hebben. Het enige dat niet werkte van de rides was Pulsar, die kregen ze simpelweg niet op tijd af (wat natuurlijk enorm begrijpelijk is). Zowel bezoekers als medewerkers waren wel enorm blij om terug te mogen! Bij elke uitgang van de attracties wenste een medewerker ons telkens een fijne dag toe, het zijn zo die kleine dingen die je dag leuk kunnen maken!

Aan de andere kant; er was echt enorm weinig volk. Alles was buiten een paar momenten een station wait of zelfs gewoon walk-on (en ook Kondaa). Nu kan je natuurlijk zeggen "oh dat is toch juist goed?". Ja, goed voor de queues, maar niet echt voor de sfeer. Het was bijna deprimerend hoe weinig volk er was, zeker wetende wat het Walibi Team zo veel werk heeft gestoken in alles terug werkend te krijgen. Natuurlijk komt dit waarschijnlijk omdat het een normaal weekend is en een groot deel wacht op Halloween, waar het gegarandeerd druk gaat zijn, maar had wel meer volk verwacht...

Ben de enige echte Shawn ook nog een paar keer tegengekomen, zou als het goed is in zijn komende vlog moeten zitten. Als je opeens iemand heel hard "THEMEPARK WORLDWIDE ON YOUTUBE" hoort schreeuwen bij de ingang, dan ben ik dat 😆. Die had met andere woorden dus ook enorm veel geluk met de wachttijden.

Had vannacht niet enorm goed geslapen, dus ik was vandaag zodanig moe dat ik zelfs op de brakerun van Weerwolf moest geeuwen, en dat was dan nog maar in de vroege middag... Alsnog heel veel dingen kunnen doen:

• 6x Kondaa
  • 4x Psyké Underground
  • 3x Weerwolf
  • 2x Popcorn Revenge
  • 2x Dalton Terror
  • 2x Calamity Mine
  • 1x Radja River
  • 1x Flashback
  • 1x Fun Pilot
  • 1x Gold River Adventure

Heb ten slotte nog (eindelijk) een leuk Kondaa T-shirt gekocht op het einde van de dag, mag ook wel na een 6-tal bezoeken dit jaar. Nu na meer dan 23.000 stappen terug naar huis op een volle trein met schreeuwende kinderen en asociaal luid pratende mensen! 😍🤣

Meer ervaringen voeg ik straks of morgen toe, heb daar helaas momenteel geen tijd meer voor!

Fijn dat ze zoveel attracties terug aan de praat gekregen hebben. Je zegt de 'grote rides', waren er dan wel nog steeds kleine attracties gesloten?

HansR Ja en nee, voor zover ik weet waren degenen die open konden normaal gezien allemaal wel (op een ogenblik) open! De botsauto's zijn bijvoorbeeld nu deel van een scarezone die nog niet bezocht kan worden. Doelde eerder op de grote rides omdat die het natuurlijk het zwaarste te verduren hebben gehad met alle technische installaties, dus mensen gingen dan ook twijfelen of alle belangrijke attracties terug gingen functioneren.

Los van Pulsar en Aqualibi werkt alles weer. Verder merkbaar dat niet de volledige capaciteit wordt gebruikt van CoT en Popcorn.

Ik was dit weekend ook in het park. Het was leuk om te zien dat van de schade weinig tot niets meer te zien was.
    Zouden deze overstromingen roet in het eten gooien met betrekking tot het masterplan?
    Zal Walibi enkele jaren bezuinigen? Wat denken jullie?

Shesterfield Geen idee of het roet in het eten gooit. Maar ik vraag me af hoeveel schade het park hier echt van ondervonden heeft. Natuurlijk zal het verlies van inkomsten aanzienlijk zijn, maar de schade aan de attracties kan toch niet anders dan verzekerd zijn.

Mooi report en mooi te zien dat het park er zo goed bij ligt. Dat is echt heel bijzonder na de schade die ze hadden.

Kun je Walibi Belgium overigens vrij bezoeken op dit moment of heb je de Corona app nodig?

SvenDonut Momenteel is Walibi nog toegankelijk zonder, wel met mondkapje.

Vanaf 16 oktober moet je een - zoals het in België noemt - Covid Safe Ticket kunnen voorleggen. Een mondkapje hoeft dan enkel maar tot aan de inkom van het park en mag daarna af.

Ik denk niet dat dit enorm veel roet in het eten zal gooien aangezien ze waarschijnlijk wel voor een groot deel verzekerd zijn, maar vooral omdat die investeringen niet van dezelfde schaal zijn als Kondaa (vooral renovatiewerken). Lijkt mij dat ze het misschien een jaartje uitstellen, maar niet langer. En dan kunnen ze er ook nog voor kiezen om de ene investering wel volgens de planning te starten en de andere dan een jaartje opschuiven ipv alle 2 tegelijk.

K-ToF Vanaf 16 oktober

Vanaf deze datum begint ook het Halloweenseizoen, dus als je wil gaan moet je er waarschijnlijk snel bij zijn!

Ben weer terug! Dalton Terror is uit de render distance deze mistige ochtend!

Sow, dat was echt bangelijk zo in de mist! Echt een aanrader!

Het is nu ook een stuk drukker dan opening day!

Ik vraag me al jaren af hoe het zou zijn om een vrijevaltoren te doen als er erwtensoepdikke mist hangt ... Jij hebt dat dus kunnen doen?

Azmidiske Yes, als je vertrekt denk je nog van "oh is dit het maar" maar op dat laatste stukje ga je pas echt de dikke mistwolk in. Als je dan vooruit staart zie je echt helemaal niets meer waardoor het een stuk hoger en sneller lijkt als je valt, je hebt namelijk geen referentie meer waaruit je kan afleiden hoe hoog je ongeveer zit. Ben heel beniewd naar een nightride op Dalton Terror, al lijkt mij die dan weer minder eng dan met de mist omdat de omgeving waarschijnlijk wel verlicht zal zijn.