Welp was ook indoor, zal ook wel een rol gespeeld kunnen hebben (of het vervallen van de licentie).

Ben benieuwd naar de 2 nieuwe spookhuizen. Het Nightmare Motel was op zich leuk, maar een klein spookhuisje wel met weinig elementen op zich. Dus dat daar nu iets nieuws zit, is iets wat ik zeker wel kan smaken.

Ik kijk wel uit naar CORP, die zou naast de Speedy Bob komen, dus gloednieuwe locatie voor een spookhuis en vlak naast een achtbaan. Ik ben er benieuwd naar.

De andere spookhuizen in Bobbejaanland zijn allemaal top, en op Sonar na zijn alle spookhuizen dan maximaal 3 jaar oud (of in de afgelopen 3 jaar vernieuwd). Ze zijn goed bezig in Bobbejaanland!

Die Halloween voor kids met Ridder Muis klinkt wel leuk voor de kinderen hier. Slim dat ze dit figuurtje daarvoor gebruiken. Misschien toch nog maar eens naar Lichtaart tijdens Halloween (met de kinderen dan 😄).

Ik was er vorig jaar ook nog op de laatste openingdag, toen het ook nog halloween was. Extreem rustige dag toen, maar het was dan ook een weekdag en corona hielp niet echt mee.
Ik vond dat ze vorig jaar enorme stappen gezet hebben met Halloween: de nieuwe decoratie voor Voodoo Bayou zag er echt super uit. Het was toen wel overdag, en een rustige dag, dus het minimum aan personen en middelen werd toen ingezet, maar het zag er echt allemaal supergoed uit.
Waar ze vorig jaar vooral een grote stap vooruit gezet hebben, in mijn mening, is de soundscaping. Dat was de voorbije jaren echt problematisch, maar vorig jaar was Cowboy Town in een circusthema en hoorde je mooi overal muziek in thema, mooie creepy circusmuziek. Overal was heel wat decoratie voorzien, en de soundscaping was dik in orde.
Ik had spijt dat ik geen nocturne heb kunnen meedoen, in de nacht had het er echt super goed uitgezien.

Ik ben benieuwd voor dit jaar!

21 dagen later

Ik ben nog nooit in BBJ geweest met Halloween.

Welke huizen of mazes zijn aan te raden?

• Kevjoe heeft hierop gereageerd.

Daffie Hangt er vooral vanaf wat je zelf graag hebt, maar ik vind alle 3 de oudere spookhuizen leuk en must-do's als je er bent.
    Ze zijn elk vrij origineel en lopen qua thema zeer uiteen. Ik heb de 3 spookhuizen (Sonar, Yummy en Bazaar Bizarre) allen even graag, maar mijn favoriet was dan ook Welp, welke dit jaar niet terugkeert.
    Sonar is in een onderzeeër, Yummy is in een Poolse plastische chirurgriekliniek, Bazaar Bizarre is een clownspookhuis met een klein doolhof erin en special effects.

Het spookhuis van de 3 dat het meeste "het waard is", is waarschijnlijk Yummy. Bazaar Bizarre is vorig jaar uitgebreid geweest en dit jaar zijn dan Corp en Texan Butcher nieuw.

• Yola heeft hierop gereageerd.
    • Daffie vindt dit leuk.

Kevjoe dat zou inderdaad kunnen dat Yummy het meeste de moeite waard is, dat was in 2019 toen ik er was ook het enige betaalde spookhuis van die drie. Ik heb hem toen niet gedaan, dus ik kan er niets over zeggen.

Voor Sonar hebben we toen héél lang in de rij gestaan. Ik hoop dat dat dit jaar beter is. Bij Bazaar Bizarre stonden de clowns ook in de wachtrij, wat meteen het wachten aangenamer maakt 😉. Vond ze beide wel leuk, waarbij Sonar iets spannender is.

Yola Sonar is ondertussen betaald, dus die wachtrij is nu een pak korter dan ervoor.. want die wachtrijs was inderdaad ongelofelijk lang.

De Bazaar is ondertussen ook een pak groter geworden (ik heb hem vorig jaar nog kunnen doen), die is nu echt nog een pak leuker geworden. De clown bij de ingang van dat spookhuis is overigens ook geweldig, die acteur is echt een topper.

10 dagen later

Ontdek vanaf vandaag de strafste Halloween in Bobbejaanland ooit

LICHTAART, 23 oktober 2021 - Vandaag start Halloween in Bobbejaanland. Met vijf spookhuizen, vijf scarezones en vijf nocturnes belooft deze halloweeneditie straffer dan ooit te worden. Gisteren brachten personeel en pers in avant-première een bezoek aan de nieuwe spookhuizen van dit jaar: Texas Butcher en CORP.

Bij aankomst werden de genodigden gerekruteerd om de Rabidi Porcus te komen bewonderen: een weerzinwekkend GMO-gemodificeerd beest dat op een exclusieve geheime veiling werd aangeboden. Wie de veiling overleefde, mocht langskomen voor een Vistor Tour bij Texas Butcher - bekend om z’n lekkere vleesspecialiteiten. En zo werd het startschot gegeven voor de strafste Halloween in Bobbejaanland ooit.

“Met CORP. voegt Bobbejaanland een unieke beleving toe aan het indrukwekkende rijtje spookhuizen”, vertelt Peggy Verelst, commercieel directeur. “Het is een interactief schouwspel dat ongeveer 10 minuten duurt. Er werken 20 acteurs mee aan het spannende spektakel. De setting is eveneens heel bijzonder geworden. Van een krappe kooi tot grootse veilingzaal!" Bij het zien van Texas Butcher én zijn vrouw gaan je haren spontaan overeind staan,” luidt het dan weer bij pers en personeelsleden.
        Bekijk hier de foto's van het persevent

Vijf indrukwekkende spookhuizen

’t Plezantste land pakt dit seizoen uit met twee splinternieuwe spookhuizen: Texas Butcher en CORP. Daarnaast werd ook Bazaar Bizarre, het bestaande spookhuis waar creepy clowns je opwachten, stevig uitgebreid. Spookhuizen Yummy en Sonar nemen dit jaar opnieuw hun vaste locatie in.

Muzikaal spektakel

Daarnaast verrast Bobbejaanland met Bansoeli Beats: een muzikale show waarbij de bevolking van Adventure Valley hun jungle beschermt tegen de snode plannen van ontdekkingsreiziger Nicholas Nicholson. Het muzikale spektakel in apenthema werd geschreven door Fabric Magic en is geschikt voor het hele gezin.

Ook voor de allerkleinsten

Als familiepark voorziet Bobbejaanland ook entertainment voor de kleinste bezoekers. Die kunnen meezingen en swingen met Bansoeli Beats en zich daarna amuseren met Ridder Muis en z’n vriendjes. Voor de jongste bezoekers die Halloween nog een beetje eng vinden, is er een anti-monster amulet. Wanneer ze die dragen, lopen de halloweengriezels van hen weg!

Epische feestjes

De halloweenperiode telt vijf nocturnes waarbij het park tot 21u ’s avonds openblijft. Er is dan uitgebreide animatie én een extra voorstelling van Bansoeli Beats. Wie langskomt op 30 en 31 oktober, geniet ‘s avonds van het indrukwekkend halloweenvuurwerk. Daarnaast is er tijdens elke nocturne een Epic Party waarbij bezoekers hun bezoek feestelijk afsluiten met deuntjes van verschillende top-DJs.

Meer weten over Halloween in Bobbejaanland?
        Check halloween.bobbejaanland.be.

Bobbejaanland heeft nog wat foto's van de start gestuurd!

13 dagen later

Gisteren alle spookhuizen gedaan, bespreking in volgorde waarin ik ze gedaan heb:

• Bazaar Bizzare: de clown aan de ingang blijft geweldig. Blijft een leuk entry-level spookhuis.
          Hier helaas wel wat scares gemist, maar er de uitbreiding is leuk gedaan en de 3D-brillen werken goed.
        • SONAR: Blijft een van mijn favoriete huizen, maar dit was helaas het laatste jaar ervan. Blijft een heel mooi spookhuis met gedetailleerde decors en enkele hele goeie scares.
          Er was ditmaal wat te weinig mist/rook in het spookhuis, en de laatste scene triggerde niet volledig, maar desalniettemin een goed spookhuis met goeie scares.
          • YUMMY: Mooi spookhuis, zeer gedetailleerd en de intro blijft geweldig. Zitten paar hele goeie scares in, maar in de 2e en 3e scene zaten geen acteurs en deze scares waren dus compleet weg. Ook in enkele andere scenes ontbraken acteurs, maar al bij al toch genoeg acteurs erin en zelfs nieuwe scares tegenover andere runs gehad. Blijft een heel mooi en goed spookhuis.
          • CORP: Wel, dit is... speciaal. Ik vind het tegelijk niet goed, maar ook niet slecht. Het is een goede aanzet en heeft enorm veel potentieel, wat er momenteel helaas niet uitgehaald wordt. Het deed mij enorm denken aan de ExtraTERRORestrial Alien Encounter van Disney, en het idee is goed, de uitwerking minder.
            Click to reveal Click to hide
            Heel het huis draait om de illusie dat er een monster ontsnapt is en je achtervolgt, maar dat komt er momenteel niet goed uit. De effecten zijn nog niet goed genoeg afgesteld om de illusie te doen werken - er wordt geschud met de kooien en water gesproeid, maar wat hete lucht erbij en ogen zouden de illusie beter verkopen.
            Dan moet je de kooien verlaten en naar een andere ruimte gaan, dan lijkt het dat er iemand achtergebleven is. Ook hier mist de urgency, de angst. Beter zou daar geweest zijn om klappen tegen het metaal van de ruimte waar je inzat te krijgen, zodat je echt angsten krijgt. Licht dat uitvalt, en dergelijke. Dan moet je een verluchtingskoker doorlopen en dan kom je uiteindelijk in een ruimte terecht waar je doorheen moet lopen, om dan uiteindelijk in de laatste ruimte het
            "monster" te zien. Dat monster is totaal onovertuigend en is ook absoluut niet scary.
            Het heeft een enorm potentieel, en met enkele tweaks kan het echt wat worden. Maar nu zitten er eigenlijk totaal geen scares in en is het het echt nog niet waard.
          • Texas Butcher: heel mooi spookhuis, mooie decors en goed uitgewerkt. Zaten paar goeie scares in, maar we hebben een aantal goeie scares ook gemist. Maar zeker een spookhuis dat voor herhaling vatbaar is.

Al bij al me goed vermaakt! Scarezones waren ook goed in vergelijking met vorige jaren, je ziet dat er elk jaar serieuze stappen vooruit gezet worden.

• Meint heeft hierop gereageerd.

Kevjoe Het is een goede aanzet en heeft enorm veel potentieel, wat er momenteel helaas niet uitgehaald wordt

Dit hoorde ik de heren van Ochtend in Pretparkland ook al zeggen, leuk om dat bevestigd te zien. 11 euro (geloof ik?) voor wat op het moment een net-niet ervaring is, is aan de hoge kant, maar wel leuk dat Bobbejaanland iets nieuws probeert. Hopelijk krijgen ze het volgend jaar / in de volgende jaren beter gefinetuned.

• Kevjoe heeft hierop gereageerd.

Meint Nee inderdaad, ik moet me daar volledig bij aansluiten. Ik ben benieuwd wat het volgend jaar wordt wanneer er verder aan gesleuteld is.
            Normale prijs is overigens 9 euro, enkel op 30/31 oktober was het 11 euro. Maar dat is inderdaad nog te veel.