Europa-Park past Dschungel-Floßfahrt aan na kritiek op racistische stereotypen
Pino330 het lijkt er ook op dat het een ander ritsysteem krijgt.
Mis ik iets?
Eftelflags was het vorig systeem dan ook al op een rails?
Pino330 het vorige systeem was een tow boat ride.
Zou dit dan misschien zo'n Rocking Boat ride kunnen worden?
Het rails van de rocking boat ziet er zo uit...
Bron: MackRides
Eftelflags nou als ik het oude ritsysteem bekijk. Dan wordt het aangedreven door staalkabels. Zo te zien op de nieuwe afbeelding, wordt het nieuwe ritsysteem aangedreven op rails...
Ik denk dat die zwarte rail niet het ritsysteem zal zijn.
Ooh okey, apart. Waarvoor zal het dan zijn?
Pino330 gok opzet stuk voor theming
Ah ja bedankt, ik zie nu dat het 'kasteel' ook op zo'n rails staat.
Ik kreeg zojuist de volgende foto’s doorgestuurd uit een whatsapp groep, met toestemming om te delen!
Ik voel een heerlijk fout hoempapa-muziekje aankomen terwijl je daar doorheen vaart . Ik weet voorlopig niet goed wat ik ervan moet denken, maar het is alvast fijn dat het Afrikaanse gedeelte eindelijk een nieuwe bestemming krijgt.
Ik had geen idee dat dat meer eigenlijk gewoon een grote betonvlakte is. Grappig om te zien.
Meint EP heeft best wel wat 'slimme' oplossingen bedacht voor watermanagement. Alle waterrides en deze vijver zitten allemaal op 1 doorlopend systeem aangesloten. Zo houden ze alles zo kraakhelder. Dus het is feitelijk gewoon een zwembad.
Voorlopig is dit natuurlijk 1 grote kitsch niet?
Eftelflags Zo houden ze alles zo kraakhelder.
Maar alles heeft wel natuurlijke kleuren toch? Van wat ik me kan herinneren. Althans, je ziet niet dat het kraakhelder zwembadwater is.
- Bijgewerkt
Meint Ja ligt aan de kleur ondergrond. Atlantica en Poseidon zijn blauw geschilderd. Dus het lijkt meer zwembad. Hier gebruiken ze de beton look.
Weet dat we een keer tijdens een Themepark.nl meeting een rondleiding hadden van Miro Gronau (oud parkmanager) en die liet dat hele systeem zien. Weet even niet wie er meer bij waren om dat iets meer uit te leggen. Gok @Michael of @Guy of @RickMarkestein sowieso?
Michael Eindelijk de eerste duidelijke foto's van het bouwterrein. Het ziet er best aardig uit, ik zie al wat mooie rockwork en duidelijk is te zien dat het oude Tow Boat systeem gewoon terugkeert.
Waar voorheen de grot stond, lijkt nu een tunnel kunstplanten te staan, ben benieuwd wat daar de bedoeling van is.
Op de laatste foto is ook goed de track van African Queen te zien (@QDude24), waar men delen voor heeft weg moeten halen voor het bouwverkeer. Vraag me af in hoeverre die attractie nu ook (al) aangepast zal worden.
Blijkbaar gaat het themagedeelte over twee weken al open.
Mocht Josefinas Kaiserliche Zauberreise indoorscenes bevatten, dan zie ik echt niet in dat die af zijn. Ze zeggen wel dat er in 2023 nog meer volgt. Misschien openen ze de attractie weer in stappen? In 2022 het buitendeel, 2023 binnendeel? Misschien vervalt het binnendeel wel compleet...