Sissie kwam volgens mij ook voorbij.

• Njit heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod Sissie kwam volgens mij ook voorbij.

op hoeveel secondes heb je die gezien?

Het lijkt inmiddels duidelijk, het gebied gaat op de schop en wordt onderdeel van het nabij gelegen Oostenrijk.

https://bnn.de/mittelbaden/ortenau/rust/klein-osterreich-statt-dschungel-europa-park-schliesst-afrika-flossfahrt-flug-des-ikarus-traumzeit-dome

De aanpassing zal in twee fasen verlopen en de Floßfahrt zal begin 2023 heropenen.

Ik vraag me af wat er met de African Queen en andere randzaken gaat gebeuren. Wellicht sluiten deze nog niet direct en betreft dat fase twee.

Ow god, ik zie hier de film Sissi, die junge kaiserin. Die kwam namelijk als Oostenrijkse op een vlot Venetië binnen.

Dat ziet er niet al te best uit😂

Hjalmar Ow god, ik zie hier de film Sissi, die junge kaiserin. Die kwam namelijk als Oostenrijkse op een vlot Venetië binnen.

Maar als ze dat gaan doen dan twijfel ik of ze nu echt een oplossing bieden voor de hele discussie rond stereotyperingen.

Wordt het nieuwe attractie type niet toegevoegd 'The Rocking Boats', in een ander topic werd bekend gemaakt dat ze dit type wel zien zitten in hun eigen park...

Er komt al een grote nieuwe coaster dus ik hoop dat ze hiermee toch weer een grote darkride openen. Wordt misschien moeilijk gezien het meer dat er ligt, maar dat mist Europa Park nog wel.

ppc-anoniem-2 Maar als ze dat gaan doen dan twijfel ik of ze nu echt een oplossing bieden voor de hele discussie rond stereotyperingen.

Wat zou dan nog het probleem kunnen zijn volgens jou?

QDude24 Neen, ik vind voor zo'n groot park dat zich wil onderscheiden dat ze er nog wel eentje kunnen gebruiken. Nu hebben ze Piraten in Batavia, Arthur en de Minimoys en Abenteuer Atlantis. Snorri Touren reken ik niet onder grote darkrides. En de rest is eigenlijk oude meuk die niet meer kan, behalve om eens goed te lachen.

Ze zouden daar echt een grote indrukwekkende darkride kunnen gebruiken. Die hierboven zijn mooi maar overdonderen niet. Dan doel ik op ritsystemen als Transformers, Harry Potter, EMV's,... Een wereldse indrukwekkende darkride. Iets om na hun volgende achtbaan neer te zetten. En dat zeg ik omdat ik geloof in Europa Park.

• Japio heeft hierop gereageerd.

The_Bullgod Wat zou dan nog het probleem kunnen zijn volgens jou?

Een thema over de binnenkomst van een blanke koningin op een stereotiep Afrikaans vlot met afrikanen die het vlot (al dan niet als slaafgemaakte) voortbewegen is niet heel erg woke zover ik de huidige cancel cultuur heb begrepen.

ppc-anoniem-2 Haha, ik denk dat de film zo oud is dat je het niet meer goed kunt zien op mijn screenshot. Wees gerust het zijn blanke mannen die dit doen.

ppc-anoniem-2 Op die niet enorm duidelijke foto kan ik niet direct uit halen of dat vlot stereotyperend Afrikaans is. Want dit soort ceremoniële vaartuigen werden altijd zo overdadig aangekleed.

EDIT:
                  @Hjalmar poste de "originele" videobeelden en dan is duidelijk te zien dat er niets Afrikaans aan is.

Ah, op mijn iPhone zagen die mannen achterop er donker uit, en die jungle keizerin zette me daarin wel een beetje op het verkeerde been, excuus, als het een gewone gondelvaart is rond Sissi dan ligt het idd niet slecht 🙂

• BasD heeft hierop gereageerd.

DaltonTerror Nu hebben ze Piraten in Batavia, Arthur en de Minimoys en Abenteuer Atlantis. Snorri Touren reken ik niet onder grote darkrides. En de rest is eigenlijk oude meuk die niet meer kan, behalve om eens goed te lachen.

Ik zou Snorri eerder als serieuze darkride tellen dan Atlantis, hoor. Europa Park is nooit een 'darkride-park' geweest. Een dijk van een darkride zou een beetje detoneren denk ik. De rides in EP zijn onderhoudend en fun, en tegenwoordig kwalitatief in orde. Maar niet immersive of tot in detail gethematiseerd ofzo.

Japio Ik zou Snorri eerder als serieuze darkride tellen dan Atlantis, hoor.

Hmm, geen idee welke van de twee groter is qua oppervlakte maar Abenteuer Atlantis is zeer competent ontworpen en weldegelijk tot in detail gethematiseerd. Ik zou het de betere van de twee noemen.

Uiteindelijk kunnen we wel stellen dat Europa-Park qua darkrides en gevalletje kwantiteit over kwaliteit is. Eigenlijk is Piraten in Batavia in mijn ogen de enige écht grote darkride in Rust. Met zoveel aanbod en vooral zoveel variatie vind ik dat niet erg perse. Aangezien Batavia pas geopend is (en naar het schijnt een fortuin heeft gekost) verwacht ik niet binnenkort nog een darkride van dat niveau.

Ik vind Madame Freudenreich, Geisterschloss en Arthur toch ook best groot en Abenteuer Atlantis en Snorri-Touren aardige D-tickets. Dan is er nog een hoop meuk, zoals Sneeuwvlokje en Piccolo Mundo en nog een aantal "buiten-rides", zoals Marionetten Bootsfahrt, Jim Knopf, Elfenreich. Inderdaad voornamelijk kwantiteit boven kwaliteit maar desalniettemin een aardige collectie.

Trollenbol Hmm, geen idee welke van de twee groter is qua oppervlakte maar Abenteuer Atlantis is zeer competent ontworpen en weldegelijk tot in detail gethematiseerd. Ik zou het de betere van de twee noemen.

Snorri touren is in ieder geval 30 meter langer. Welke groter is qua oppervlakte is niet bekend zover ik weet. Ik weet niet of abenteur atlantis nou echt goed gethematiseerd is. Buiten de objecten waar je op kan schieten is er bijna geen aankleding hoor.