Ik begrijp het wel. Het werd massaal gebruikt dus logisch dat ze er meer inzien. Het was ook enorm hoeveel bezoekers bijvoorbeeld voor Guardians $14 per persoon aftikten om een ritje te kunnen doen.

Waaronder ikzelf trouwens. Voor ons was het een super systeem waardoor we alles lekker veel en zonder wachten hebben kunnen doen. Zowel Guardians, Rise of the Resistance en Flight of Passage meermaals kunnen doen in onze vakantie. Ook alle andere attracties. Genie+ werkte hier enorm goed. 60 tot 100 minuten maar met Genie+ kan je er vrijwel onmiddellijk of binnen het uur in zonder wachttijd. Je moet het systeem wel goed kennen en weten welke attractie wanneer het best te doen is om er het maximale uit te halen, kwestie van ofwel elke 2 uur eentje te kunnen kiezen of de ene na de andere achter elkaar. Voor een individuele Ligtning Lane kon je trouwens zelf je tijdstip kiezen.

Kostprijs was voor ons met twee omgerekend €450 voor de gehele vakantie. Hiermee hebben we elke dag in Disney World Genie+ genomen en bijna het maximale aantal Lightning Lanes gebruikt (2 per dag trouwens, over alle parken heen). Als je daar bent wil je gewoon het maximale eruit halen. "Ik heb echt nog eens zin in Guardians", dan heb je het snel afgetikt hoor. En dat weten ze bij Disney ook wel denk ik.

Steeds meer bedrijven concluderen dat er een markt is waar je meer verdient door minder klanten voor meer geld een betere experience aan te bieden. Ik was twee weken geleden in Disneyland Resort voor een dag. Niets gepland behalve tickets en Genie+ kopen en om 7:30 aan komen kakken in California Adventure. Mede dankzij Genie+ en Individual Lightning Lane werkelijk alle must-do attracties en zoveel meer in beide parken kunnen doen, geen moment gestresst, vrijwel nergens meer dan kwartiertje gewacht, de app was makkelijk zat om te gebruiken en zelfs vrijwel nergens voor eten en drinken in de rij gestaan.

Was 't bijna $50 duurder voor een laagseizoen hopperticket voor een dag dan een paar jaar geleden? Ja. Was 't een zorgelozer en beter bezoek dan toen? Ook ja. Vond ik 't dat waard? Absoluut.

Het is vervelend dat Disney zichzelf uit de markt prijst voor veel gezinnen, dat erken ik honderd procent, maar ik zou je ook niet durven te zeggen naar welk prijspunt ze terug zouden moeten om een aanzienlijk verschil te maken. Als ze $100 en niet $175 of $225 voor een dag zouden kosten zijn ze nog steeds duurder dan veel andere opties.

Dus met andere woorden is het zonder betaalpas niet te doen om naar de parken te gaan?

Orangedevil De laatste keer had ik Touring Plans, die gaf de echte wachttijden weer. Dat heeft er wel voor gezorgd dat ik geen genie+ nodig had. Ook kon die app een complete planning maken voor je dag, maar daar liepen we al snel op voor.

Orangedevil Dat ligt er een beetje aan waar je voor gaat en hoeveel je wil doen. Zonder Genie+ in een dag alles zien zal lastig worden, maar dat was 't voorheen ook al. Als je meerdere dagen gaat en het beetje goed plant kun je best zonder, maar als je toch al $150+ per dag aftikt is $25 extra om bij 15+ grote attracties in het resort een keer zonder te wachten in te stappen best te doen. Ik vind de combinatie Genie+ èn ILL storender qua kosten (dat ze 't èn èn doen), maar je kunt altijd Genie+ overslaan en dan toch ILL gebruiken voor Rise of the Resistance.

Oh dat valt dan nog mee, ik dacht dat je per attractie moest betalen. Maar dan kan je dus voor 25 pp extra bijna alle grote attracties 1x doen zonder lange wachtrijen?

Orangedevil Ligt aan de drukte van het park. Het is eigenlijk het oude fastpass systeem maar dan nu via je telefoon. Je kiest een attractie waarna je een tijdslot krijgt, na twee uur of het gebruiken van de attractie (welke eerder is) kun je een volgende kiezen. In Magic Kingdom werkt dit het best door de grote hoeveelheid aantal attracties en kun je op een rustige dag met Genie+ alles doen. Disney zelf adverteert met twee tot drie attracties per dag, maar dat getal kan hoger als je het systeem beter begrijpt. Dat gezegd hebben heeft het dus dezelfde inherente gebreken als Fastpass+. Namelijk dat kennis van het systeem een must is.

Orangedevil Correct!

In 't Disneyland Resort zijn de meeste attracties één keer beschikbaar via Lightning Lane. Op dit moment zijn alleen Rise of the Resistance in Disneyland en Radiator Springs Racers en Spider-Man in California Adventure een losse prijs per keer. Rise was $20 en die andere waren $12 op de dag dat wij er waren. Die optie is overigens beschikbaar ongeacht of je de $25 voor het grote pakket aan attracties betaald of niet.

In 't standaardpakket zitten in DCA o.a. gewoon Incredicoaster, Soarin' en Guardians en in Disneyland ook gewoon Space Mountain, Indiana Jones, Millennium Falcon: Smugglers Run, Haunted Mansion en de rest.

Wij hadden vorige maand Genie+ voor $20, Spider-Man via gewone rij aan begin van de dag, Racers via single riders (dat bestaat bij allerlei attracties in Disneyland ook nog gewoon gratis) en uiteindelijk voor Rise wel $20 betaald en die was toen meteen instappen. $40 extra betaald en daardoor vrijwel nergens in de rij gestaan.

Ok we gaan volgend jaar 2 dagen naar Disney in Anaheim(kort maar zijn er al 2x geweest). Dus met wat puzzelen en wat extra dollars moet het te doen zijn om iig de toppers te doen🤪

• Jules heeft hierop gereageerd.

Orangedevil Als je om 7:30 California Adventure binnenloopt, koffie haalt op 't plein en dan meteen vanaf de waterval naar Spider-Man loopt kun je daar zo instappen. Heb je die vast gehad en de eerste $12 alvast bespaard. Wij hadden Spider-Man, Cars, Guardians en Soarin' zonder onze Genie+ of ILL te gebruiken in de eerste 75 minuten al kunnen doen. Toen 't daarna drukker werd Soarin' en Guardians nog eens gedaan via Genie+ terwijl de teller op half uur wachten stond. Rise of the Resistance slaat helaas geregeld in storing, dus bij de eerste kans die je hebt zou ik die boeken en gaan, want bij een standby rij van langer dan half uur zou ik peentjes zweten.