Wat is het toch triestig dat De Efteling het wiel dat Disney decennia geleden heeft uitgevonden en inmiddels (deels) heeft afgeschaft weer opnieuw probeert uit te vinden. Parken zouden moeten stoppen met onvriendelijke systemen die bezoekers in een keurslijf drukken, waarbij bovendien een scheiding wordt gemaakt tussen mensen die technologisch en analytisch zijn onderlegd en mensen die dat niet zijn. Zorg gewoon dat de basiscapaciteit van de attracties op orde is met daarnaast geoptimaliseerde operations.
Jvalent Ergens naar toe lopen en 70 minuten aansluiten in een veehok is spontaan maar op een knopje drukken en over 70 minuten terg komen is niet spontaan?
Dit is een valse vergelijking. Een gratis virtuele rij zoals in de Efteling voelt voor veel mensen namelijk niet als een rij. Daarom lopen de wachttijden van virtuele rijen hoger op. Zie de berichten hierboven: 120 tot 160 minuten voor de virtuele rij van Droomvlucht versus 40 minuten voor de fysieke rij, die waarschijnlijk 25 was geweest als de virtuele rij niet had bestaan.
Een dergelijk systeem zorgt ervoor dat je je dag heel geforceerd moet gaan plannen rondom de virtuele rijen, mogelijk veel meer aan het lopen bent omdat je niet 2 - 3 uur in hetzelfde gebied blijft, en - als er enkele een virtuele rij is - ruim voor het einde van de dag moet reserveren want anders is je kans op een ritje verkeken.