JrmWrm Wat betreft de hoogoplopende wachttijden heb je wel een punt. Daarom ben ik van mening dat het juist goed is dat je pas vanaf de entree kan reserveren en niet door heel het park zodat de barrière voor het aansluiten in de virtuele wachtrij niet zo laag wordt dat je pas na 4 uur aan de beurt bent.
Ik heb een hoop gemopperd op het systeem met het oude Fastpass en de VL van EP in mijn achterhoofd. Dat waren systemen die ik gebruik(te) en met slim gebruik een hoop wachtrij scheelt over de dag. Maar ook systemen die veel spontaniteit uit de dag halen want je bent bezig met tijdslots en moet vaker heen- en weer door het park in plaats van van attractie naar attractie hobbelen en zien wat de dag brengt.
Echter snap ik steeds meer wat de Efteling met droomvlucht testen wilt. Juist door het inchecken vlak bij de ingang van de attractie heb je veel minder bezoekers die vanuit het hele park inchecken waardoor -tot vandaag aan toe- de virtuele rij niet idioot hoog oploopt. Zie EP waar de slots binnen de kortste keren, vaak minuten bij de populaire attracties, uitverkocht zijn omdat je in het hele park kan inchecken.
Nu loop je inderdaad spontaan naar Droomvlucht, doet iets tijdens het wachten en stapt in de attractie. Nadeel blijft wel dat de stand-by harder oploopt en bij drukte dus de VL veel te hard oploopt zoals we vandaag zien. En rondhangen vind ik persoonlijk vervelend wachten, de Efteling mist dan echt -op andere plekken als rondom Droomvlucht- leuke terrasjes en fijne infills.
Maar dit systeem gaat echt niet werken als je overal kan inchecken, dit werkt enkel als dat bij de attractie in de buurt kan.
En ik blijf erbij, 99% van de tijd zijn de wachttijden in de EFT zo laag dat een systeem niet nodig is in mijn ogen.