Quefox_ Ik zie niet goed waarom je dit niet aan een bezoeker kunt uitleggen? Maak een reservering en je krijgt een tijdslot waarin je terug mag komen, intussen kan je iets anders doen.
Ik doelde op de opsplitsing gebaseerd op capaciteit in plaats van tijd. Capaciteit kunnen mensen niet zien, dan komen er écht wel vragen waarom de ene rij langer/korter is dan de andere. Terwijl als je de splitsing doet gebaseerd op tijd (Die indirect eigenlijk ook wel met capaciteit samen hangt) dan snappen mensen dat het gewoon letterlijk virtueel in de normale rij staan is: Ze kunnen dan ook zelf zien dat de tijd hetzelfde is.
Enige correctie heb je altijd last van. Vast wachten heeft dan meestal het voordeel dat je een paar minuten minder wacht. Virtueel wachten heeft dan het voordeel dat je aangenamer wacht. Lijkt me een prima en eerlijke trade-off.
Quefox_ Ik denk dat men inmiddels zo is ingeburgerd met digitale ticketsystemen dat een dergelijke skeuomorfisme niet nodig is. Gewoon een QR-code met een tijd erboven zou voldoende moeten zijn.
Ik denk dat je de gewone gast nu wel extreem overschat. Overigens zó ingeburgerd is het systeem helemaal niet. Wij als fans kennen het uiteraard, maar waar kom je het nog anders tegen?? Als een park al iets dergelijks aan biedt (MPG, Heide Park, Walibi) dan is het een betaalde versie. De meeste mensen kijken écht niet verder dan dat.. Het is betaald, dus gebruiken ze het niet.. hoe het dan verder werkt weten ze dan in 95% van de gevallen ook niet (er zal eens een enkeling gaan vragen voor uitleg, en het dan niet aanschaffen, maar dat zijn echt de uitzonderingen).
Dus nee.. ik denk dat je zeker niet van een ingeburgerd systeem kunt spreken. Dat bewijst wat mij betreft ook de chaos die ontstond bij Carnaval Festival waarbij mensen stom genoeg gewoon voor de wachtrij een aparte wachtrij gingen vormen. #nutteloos