Wat ik vooral een groot nadeel vind; Het is vandaag een gemiddeld drukke dag. De wachttijden in de Efteling zitten gemiddeld rond de 30 min, met vandaag de grotere attracties 40-45 min. Waarbij het later op de dag rustiger wordt, er sowieso een fluctuatie is over de dag van wachttijden én de wachttijd vaak zo'n 5-10 min. korter is als vermeld.
Kortom, met een sluitingstijd van 21u kan je het gros van de attracties gewoon doen.
De wachtrij piekt bij Droomvlucht vandaag al de hele dag op 50 min. De standby is natuurlijk veel stroperiger door het gebruik van Virtueel Wachten. Droomvlucht zit normaliter met een dag als deze tussen de 30 min en 45 min. Het valt me sowieso al het hele jaar op dat de Droomvlucht pas na een enkele uren opening park aan zijn piek zit van de dag en dit nog zelden qua wachttijd het langst wachtende is. Joris, Baron, Symbolica, DVH zijn allen in ieder geval drukker.
Nu heb je voor een enkeling dat ze zonder wachten de attractie kunnen doen, maar heel veel staan een stuk langer te wachten. Ik maak graag gebruik van VL in EP, maar daar heb ik in de standby lijn niet het gevoel heel erg benadeeld te worden. Hier is 'het verlies' voor de Standby toch zeker weer een 15-20 min. Jammer.
Overigens in dit geval geen klacht specifiek tegen de Efteling, maar dit soort systemen in het algemeen. Leuk dat je een paar keer de rij kan skippen, maar al je andere wachttijden worden langer en trager en daardoor vooral vervelender.
Ik heb liever gewoon volle bak capaciteit en doorwerken en een doorstromende rij.