msnguy Walibi Holland was destijds ook een ramp, met digitale wachtrijen van 2-4 uur tot gevolg omdat het hele park in zo'n digitale rij ging staan.
Maar als je een fysieke wachtrij hebt zou die dan toch even gek 2-4 uur zijn? In principe veranderd de capaciteit voor de attracties namelijk niet. En ook het aantal wachtenden niet. Ik ben er zelf ook tijdens corona geweest en bij mijn bezoek werkte het écht perfect.
Op zich is het probleem dus gewoon de drukte en niet het systeem.
msnguy Het is goed dat er nu een fysieke rij naast de digitale rij komt, maar als ze na de eerste proef al naar andere parken hadden gekeken, hadden ze dit al veel eerder in kunnen zetten.
Maar juist die gewone wachtij leidt tot irritatie (de dubbele wachtrij bij Villa Volta hebben ze al moeten afschaffen omdat het geregeld to problemen kwam) en maakt het systeem behoorlijk overbodig. Bij Disney sloeg het systeem ook nergens op en ze zijn er dadn ook van af gestapt.
msnguy Het is dan ook pijnlijk om te zien dat een digitaal wachtticket (nog steeds) niet gekoppeld is aan een entreekaartje of abonnement. Nu kunnen Truus en Harry voor hun gezinnetje op 3 verschillende telefoons een digitale wachtrij starten.
zucht.. het blijft toch een alleende bij de Efteling he?. Je zou denken dat ze na DVH er wel van af gestapt zijn om steeds zelf het wiel te willen her-uitvinden, maar blijkbaar leren ze het écht niet af.
msnguy Daarnaast moeten ze ook gaan kijken of ze iets tegen GPS spoofing kunnen gaan doen, om dat misbruik ook tegen te houden.
In principe is dat niet nodig als je het systeem gewoon aan een entreekaart of abo koppelt. Je kunt dan namelijk gewoon zien of dat ticket/abo momenteel in het park is of niet. (Ok.. je zou na verlaten van het park nog kunnen reserveren, maar dat zal minimaal zijn).
Tim Door dat virtuele systeem loopt de rij voor de reguliere rij ook op natuurlijk.
Precies.. Capaciteit blijft gewoon hetzelfde. Een dubbel systeem zal ongetwijfeld voor sommige mensen fijner aanvoelen, maar objectief gezien slaat het helemaal nergens op. Er is een minimaal voordeel voor de mensen die het systeem gebruiken versus de mensen die het systeem niet gebruiken, maar veel zal dat niet zijn. (zeker niet zo lang het maar bij één attractie is).
Tonnie wat is er nu daadwerkelijk veranderd tegenover de test van een paar jaar geleden
De attractie waar het bij getest word..
En dat is wel iets wat ik eigenlijk wel heel raar vind: Waarom word er steeds bij een andere attractie getest? Dat lijkt me niet toeval te zijn.
Wellicht dat de efteling veel minder het systeem zelf aan het testen is, maar veel meer de manier hoe het invloed uit oefent op een bepaalde attractie??