Ken Maar het Walibi systeem kon mij wel bekoren afgelopen zomer.
Dat systeem in Walibi werkt prima, tot het echt druk wordt in het park. Dan moet je eerst 2 tot 3 uur aansluiten in een virtuele rij, om daarna nog een uur te mogen wachten in de normale wachtrij. En in al die tijd is er geen zak te doen in het park, want alle attracties die de moeite waard zijn, zijn verbonden aan de virtuele wachtrij.
Ik denk dat wat de Efteling en Disney nu aan het testen zijn, wellicht een beter alternatief is. Voer een virtuele wachtrij in bij de attracties die berucht staan om onnodig lange wachtrijen, maar zorg ervoor dat mensen bij andere grote attracties wel gewoon normaal kunnen aansluiten. Het zou zonde zijn dat je maar een handje vol grote attracties kunt bezoeken op een dag, omdat de virtuele wachtrijen overdreven lang zijn.
Station-de-Oost In mijn mening moet zoiets een toevoeging zijn op een huidige rij. Nooit een vervanger.
Ik heb dit vaker gehoord, maar heb zo mijn twijfels of dit wel de betere optie is. In eerste instantie klinkt dit als een schappelijk systeem, maar de gratis FastPass in de Disney parken bewijst dat dit minder rooskleurig is. De capaciteit van de FastPass-rij ligt zo veel hoger dan die van de normale rij, dat je "genaaid" wordt als je geen FastPass hebt kunnen bemachtigen. Voorheen was een volle rij bij Big Thunder in DLP toch minstens 2 uur, nu wacht je zo'n 30-40 minuten.