ppc-anoniem-2 oeps, zie nu inderdaad dat je niet meer gereageerd had en het vanuit jou inderdaad dezelfde reactie is… Ach, ben in ieder geval consistent zullen we maar zeggen 😉🙌

Zeker . . . ben overigens wel benieuwd hoeveel van die passen er nu nog door Disney verkocht worden, of het veel geld vragen en weinig verkopen is geworden. Of dat Disney gewoon een nieuwe inkomstenbron heeft aangeboord . . .

ppc-anoniem-2 Van wat ik in de wandelgangen hoorde is dat er per dag gemiddeld een uur aan operations voor BTM over de toonbank gaan.

Edit: dit gaat over de periode van afgelopen zomer tot eind september dacht ik.

Convival Dat komt dan dus neer op zo'n 10% van de capaciteit. Daarbij is Big Thunder Mountain uiteraard de populairste attractie en zullen er daar dus de meeste van verkocht worden. Bij andere attracties zal dit percentage wellicht dus lager liggen. Dit komt er dus op neer dat ze bij Big Thunder Mountain zo'n 2000-2400 Premier Acces per dag verkopen. Prima wat mij betreft.

Toch een stuk beter dan in Amerika, waar 50-70% van de capaciteit wordt ingezet voor Genie+

<edit> ik begreep hem verkeerd. 2500 tickets per dag klinkt redelijk. En dat met €18 per stuk. Daar kan Natacha Rafalski toch lekker van uit eten 😬

Dat is €45.000 met één attractie, leuk verdienmodel toch.

ppc-anoniem-2 precies, prima verdienmodel waar de gewone bezoeker dus maximaal 10% langer voor staat te wachten bij de desbetreffende attractie op dat moment. Al staat de gemiddelde bezoeker gedurende zijn dag door het ontbreken van fastpass minder lang te wachten in totaliteit. Eigenlijk een win win dus. Het is overigens niet altijd 18€, maar varieert (afhankelijk van de drukte) tussen de 15-18€.

Overigens is dit natuurlijk dé manier om een nieuwe attractie sneller terug te verdienen. Ik bedoel, voor die “nieuwe” Iron Man achtbaan staat straks ook vast 60-90 wachten in de eerste week, dan heb ook ik wel €15 over voor mijn eerste ritje.

5 dagen later

ppc-anoniem-2 Dat is €45.000 met één attractie, leuk verdienmodel toch.

Ik vind zowel de prijzen als deze winst echt gestoord. Als ze dit bij voldoende attracties invoeren en er blijkt een serieuze markt voor (met bezoekers die er meer en meer gewend aan raken) dan harken ze straks een half miljoen per dag binnen op de goeie dagen. Tel uit je winst hoor, zeker vergeleken met Fastpass.

Ik vind het wel een schromelijk overdreven percentage, als je er 2500 op een dag zou verkopen, zou op een operations dag van 12 uur er gemiddeld elke minuut 3,5 persoon door de premier access gaan. Dat gebeurde zelfs afgelopen weekend niet, in de topdrukte van het kerstseizoen. Laat staan op een doordeweekse dinsdag in november met reguliere wachtrij bij BTM van max 15 minuten.

Overigens ben ik nogsteeds fan van Premier access, omdat de capaciteit echt zeer minimaal gebruikt wordt ervoor. Ik schat na een aantal bezoekjes aan het park het nu in op 0,5/1/2/3%, afhankelijk van het uur van de dag. Extra tijd die je echt niet merk in de wachtrij. Zelfs op de allerdrukse dagen met nieuwjaar afgelopen weekend kwamen de wachtrij nauwelijks boven de 50 minuten. En op normale dagen amper boven de 20/30 minuten. De complete wachtrij vol bij BTM is nog maar 35 minuten, en nog korter als je de linkerrij pakt.

• NielsC heeft hierop gereageerd.

Simon Zelfs op de allerdrukse dagen met nieuwjaar afgelopen weekend kwamen de wachtrij nauwelijks boven de 50 minuten.

Dat zijn inderdaad tijden waar niemand over kan klagen, toch zie ik dan gek genoeg vandaag op een doordeweekse dag in Januari de meeste wachttijden in het park tussen de 30 - 60 min. Dan vind ik 55 min wachten op z'n doordeweekse dag in het laagseizoen toch vrij lang.

Ik ben ook fan van het Premier Access concept, toch ben ik ook voorstander van de "all inclusive-all day wristbands". Als ik een bepaalde baan/attractie vaak wil doen en ik zal een zeer lange tijd niet meer terug komen dan koop ik liever een premium product van $100 dan een dag extra in park te lopen.

• Simon heeft hierop gereageerd.

NielsC Vandaag is dan ook nog geen laagseizoen, in heel Europa is het nog kerstvakantie. 🙂

• NielsC heeft hierop gereageerd.

Simon volgens mij is de kerstvakantie voor scholen in Frankrijk all voorbij niet? Toch wel voor 50% van de bezoekers laag seizoen, of Of vergis ik me? 😁

Ja idd. Wist ik ook niet. Maar wordt er op het moment niet gewoon kunstmatig een rij langer gehouden? Walt Disney zou zich omdraaien in zijn graf maar de sales gedreven Bob Chapek heeft daar denk iets minder problemen mee. Gewoon met 2 treinen rijden in plaats van 5 op BTM en je hebt een langere rij en meer gevoel dat het kopen van een VIP pasje loont.

Hoewel ik normaal zou zeggen dat de Britten nog vakantie hebben, mogen deze Frankrijk momenteel niet in zonder een goede reden. Maar de Spanjaarden hebben nog wel vakantie deze week, zo ook de Italianen en Belgen.

ppc-anoniem-2 Walt Disney zou zich omdraaien in zijn graf

Disney fans quoten deze line altijd maar, ik denk denk dat mensen vergeten dat Walt Disney ook gewoon een shameless capitalist was. Als je kijkt naar het klassieke voorbeeld met zijn strijd tegen de vakbonden. Een genie met een groot visie, dat zeker was die zeker ook. Toch denk ik dat romantisering en nostalgie de bril van sommige mensen wat beslaat als het over deze man gaat.

Zijn er trouwens beelden/bronnen die laten zien dat de capaciteit van de attracties is verminderd? Het zou erg naar zijn als Disney, het toonaangevende bedrijf in deze industrie, zich ook gaat verlagen tot deze constructies.

Dat de Franse vakantie niet in pas liep met de rest van Europa wist ik niet, maar vele andere landen in Europa hebben nog wel vakantie. Het stikte afgelopen weekend van de Nederlanders, Belgen, Spanjaarden en zelfs Duitsers in Disney, meer dan ik normaal hoor. Dat heeft echt wel invloed op de bezoekersaantallen. Het echte laagseizoen begint volgende week maandag. 🙂

NielsC ppc-anoniem-2 Verminderde cappaciteit is echt uit de lucht gegrepen lulkoek. Dat hebben ze nog nooit gedaan, dat zijn Merlin praktijken. Juist het tegenover gestelde heb ik afgelopen weekend meegemaakt, heb ze zelden zo hard en zoveel capaciteit zien draaien. Je gaat mij echt niet vertellen dat dat 2 dagen later omgedraaid is.

25 dagen later

Crush's Coaster krijgt blijkbaar dan toch een extra wachtrij voor Premier Acces. Wat denken jullie? €20 om hier de rij over te slaan? Ik denk dat het hier wel populair gaat worden, zelf zou ik het ook overwegen als er 100 minuten wachtrij staat. Maar dit is nefast voor de standby rij natuurlijk.

DaltonTerror €20 om hier de rij over te slaan? Ik denk dat het hier wel populair gaat worden

Dit zou mogelijk wel eens de populairste Premiere Access rij kunnen worden dan, maar alsnog denk ik dat de verkoop wel mee zal vallen. €20 euro voor 100 minuten klinkt leuk, maar als je met een gezin van 4 bent dan leg je al €80 neer. Ik denk dat de meesten dan alsnog voor die lange rij gaan hoor.

Nu betaalt het gezinnetje van 4 ook al 67 euro om Crush te beleven. Want het park is nu 9 uur per dag geopend en vraagt daarvoor ca. 90 euro. 100 minuten wachten vertegenwoordigd dus een waarde van 17 euro. Dan is 20 euro best een redelijke prijs.

Is het al bekend dat het om premier acces gaat? Omdat nergens nog die woorden te zien zijn?

Ik hoop dat dit een permanente oplossing is voor de handicap toegang. Die loopt nu via de uitgang. Doordat die rij altijd best lang is zorgt dat voor chaos op het pad van de uitgang en ook ervoor dat de ‘viewing area’ lang het outdoor stukje volledig ingenomen wordt door wachtende mensen.

ppc-anoniem-1 ED92 heeft gemeld dat het om een Premier Acces rij gaat. Geen idee hoe goed zij doorgaans geïnformeerd zijn want wat jij zegt zou ook kunnen en inderdaad welkom zijn. Vaak moeten zij nu ook wachten daar aan dat poortje en in de zomer kan het daar behoorlijk heet zijn.