Japio plopsa hotel/theater.
Daar moest ik ook aan denken 🙂
ppc-anoniem-1 Aan de rechte zijde aan de voorkant tel ik 81 dubbele ramen, dit zal aan de achterzijde ook zo zijn. De linker torens hebben ieder 5 verdiepingen, de rechter torens 3. Ongetwijfeld de suites. Dat zou dan neerkomen op 186 kamers. Het Efteling hotel heeft momenteel 145 kamers.
Is dat veel of weinig? Het Efteling hotel zelf is 50x50 meter.
Het Efteling hotel heeft dus 145 kamers, maar het Loonse Land hotel 500, waar gaat dit hotel geplaatst worden. Is het Efteling hotel daarin niet achterhaald? Ik weet het niet, maar ik had de bouw ergens groter (uitgestrekter) verwacht en misschien daarmee wel een mindere blokkendoos. Want een gebouw dat over de hele breedte 6,5 bouwlagen hoog is, ook hier weer een schatting, 3 meter per bouwlaag is tegen de 20 meter, met torenspitsen tot 25 meter.
Dat is denk 2x zo hoog als de Fabula loods 🙂
Ik heb hem even, op de schaal die ik denk dat het ongeveer moet zijn, het hotel, waarbij ik dus denk dat het een hotel wordt van ongeveer 100 meter lang en 30-35 meter breed, waar ook veel ruimte zal moeten worden gegeven aan het maken van een entreepoort. Ik heb het idee uit de tekeningen dat de hoek van het hotel in het verlengde ligt van de twee achterste torens ligt van het HVDVZ.
[EDIT] - net nog even gekeken naar de andere Efteling hotels, het het Loonsche Land hotel is ook 6,5 bouwlagen hoog, ik vond dat een flinke toren en ik vraag me af of je een dergelijke doos in je park wil hebben staan.