Quefox_ het moet wel een beetje in verhouding blijven

De enige factor waarmee de kamerprijs in verhouding moet zijn is natuurlijk de vraag vanuit de gast. Ik verwacht niet dat je op deze premium locatie zult kunnen slapen in een hotel dat toch niet al te groot kan worden voor minder dan 250 à 300 euro per persoon per nacht. En ik hóóp ook niet dat het veel goedkoper gaat worden, want er mag tussen al die oh-zo-Nederlandse bungalows en duinhuizen best een deluxe overnachtingsoptie aangeboden worden.

Aurelius Ik verwacht niet dat je op deze premium locatie zult kunnen slapen [...] voor minder dan 250 à 300 euro per persoon per nacht.

Nee dat verwacht ik ook niet, aangezien 's zomers de goedkoopste accommodaties in het gehele resort al €290 per nacht waard zijn.

MisterDream Je moet niet redeneren met prijzen van suites, maar met de prijs van een standaardkamer.

Ik zou zelf juist zeggen dat er ook meteen een hoger niveau standaardkamer komt, waarmee het hotel echt een premium experience biedt. Betere kamers, betere ligging, wellicht ook nog betere faciliteiten... dan zijn de suites toch meer je vergelijkingsmateriaal denk ik.

Maar als ik dat vanuit de standaardkamer ga beredeneren kom je met je standaardkamers in dit nieuwe premium hotel op dezelfde prijsklasse uit als de suites in het Efteling Hotel. Op de locatie na zou dat hotel dan verder niet echt unique selling points hebben. Gaan ze daar dan écht hetzelfde voor kunnen vragen als voor een luxe suite in het Efteling Hotel? Ik denk zelf van niet, want die plas water heeft mijns inziens nou niet zo veel extra aantrekkingskracht.

• Niek heeft hierop gereageerd.

Ik ben benieuwd naar de eerste tekeningen.

Quefox_ Op de locatie na zou dat hotel dan verder niet echt unique selling points hebben. Gaan ze daar dan écht hetzelfde voor kunnen vragen als voor een luxe suite in het Efteling Hotel? Ik denk zelf van niet, want die plas water heeft mijns inziens nou niet zo veel extra aantrekkingskracht.

"Op de locatie na". Maar dat is toch ook juist precies wat de meerprijs rechtvaardigt. Vanuit het hotel loop je zo linea recta het park in. En "die plas water" is in mijn ogen wel wat te weinig lof voor een sterke fonteinshow, waarbij de randen elke avond rammetjevol staan.

De grote voordelen van het hotel op deze locatie heb ik al eens eerder aangehaald:

Niek

Ik zie vooral kansen 🙂 Kom maar door met die nieuwbouw hoor!

Natuurlijk is de vorm hier mijn eigen (en naar wat ik hoor nog niet helemaal juiste) invulling, en zal het vooral een wat langgerekte rechthoek parallel met het spoor worden, maar naast de locatie als unique selling point is het vooral een ingreep in het inkomgebied, met beter gestroomlijnde routing, nieuwe horeca, nieuwe terrassen, een nieuwe parkentree.

De horeca, terras(sen), locatie aan de ingang van het park en sprookjesbos, parkeren voor de deur, aquanura aan het hotel... mijns inziens genoeg argumenten voor een hoge prijs.

Wel mooi dat Looopings tegenwoordig samenvattingen van topics op Pretpark.club plaatst als artikelen 😂

Niek Wel mooi dat Looopings tegenwoordig samenvattingen van topics op Pretpark.club plaatst als artikelen 😂

Probeer je nou te zeggen dat Looopings geen echte journalistiek bedrijft? 🤣

Niek vanuit het Efteling Hotel loop je ook rechtstreeks het park in. Weliswaar aan de andere kant, maar je bent er zo. Of je moet die 10 stappen verschil echt een groot verschil vinden... En over die "plas water", Aquanura is zeker een toffe show, maar na sluitingstijd is het gewoon weer een plas water. Als hotelgast heb je nou niet heel veel meerwaarde aan dat uitzicht als er na sluitingstijd geen shows worden opgevoerd. En ga je als park na sluitingstijd écht nog een fonteinenshow opvoeren voor een select groepje verblijfsgasten dat er toevallig uitzicht op heeft vanuit hun hotelkamer?

Ik ben het met je eens dat de locatie zeker wat extra's waard is, maar al met al denk ik niet dat het mensen echt over de streep gaat helpen meer te betalen, zeker aangezien het Efteling Hotel al erg gunstig ligt. Dat zullen ze denk ik toch met kwaliteit en faciliteiten moeten doen. Het moet merkbaar beter worden dan het Efteling Hotel als ze er echt een premium prijs voor willen vragen.

• Niek heeft hierop gereageerd.

En die link van Looopings wordt dan ook weer hier gepost.
            Is het cirkeltje weer rond. 😅 🤣

Quefox_ Het moet merkbaar beter worden dan het Efteling Hotel als ze er echt een premium prijs voor willen vragen.

Ja maar dat Efteling hotel is toch ook al honderdmiljoenjaar oud? Ik heb nog nooit de behoefte gehad om daar te willen slapen, dat pand ziet er zo onaantrekkelijk uit.

Ik vind persoonlijk dat het Efteling hotel (en dan vooral de lobby en restaurant) niet per se heel premium aanvoelen. Dus ik verwacht van het nieuwe hotel toch wel wat chiquere en minder jaren '90 interieur.

Michael Vooral omdat het niet in verhouding staat tegenover de andere accomodaties. Alle accomodaties in Disney zijn premium geprijsd terwijl dat in de Efteling niet zo is. Als je bijvoorbeeld die 580 in het Efteling hotel betaald kan je niet opeens 1000 vragen in dit hotel, dat zou totaal uit verhouding zijn en zou daardoor ook het geen aantrekkelijk hotel maken qua prijs. Er is best een meerprijs gerechtvaardigd door de locatie, maar denk niet dat ze voor echt premium durven te gaan, doordat je hem dan waarschijnlijk uit de markt prijst.

Ik blijf dit echt een vet concept vinden, ik vraag me ergens af of er niet mogelijk nog een uitloper komt richting Vrouw Holle, maar goed, dat zijn details. Ik verwacht niet dat ze hem gaan bouwen in een U vorm rond dwarrelplein, dat lijkt me inderdaad erg beklemmend!

Je zal maar pech hebben en de suite hebben met uitzicht op de Pandaloods brrr.

Ik was vanmiddag even kort in het park en heb 3 foto’s gemaakt die je volgend jaar niet meer kunt maken 😉

John Wordt het hotel zo lang dat je het tot achter Koning Trol kan zien?

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik verwacht wel dat je vanaf deze hoek iets gaat zien ja.