Ik vind het er wel tof uit zien! Ja de kamers hadden misschien wat meer authentieke stijl mogen krijgen, maar je moet het ook nog betaalbaar en hufterproof houden én het laten aansluiten bij een hele brede groep gegadigden. Als ik hier dan foto's voorbij zie komen van het Ritz (met z'n klassieke ornamenten, wat énorm oudbollig overkomt) of hippe hotels in Amsterdam (ik vind bijna alle getoonde voorbeelden meer industrieel dan Scandinavisch...) dan snap ik de keuzes die de Efteling maakt wel goed. En ja tuurlijk, Heinzel en de Vries zullen het grootste deel ontworpen hebben, maar zoals al meermaals benoemt door de Efteling zelf, keuren zij alles goed én kijkt de Ontwerp afdeling óók mee naar deze voorstellen.
Het is modern, neutraal genoeg om voor ieders smaak te passen, maar ook luxueus én het geeft subtiele hints naar de Efteling in kleurstellingen zonder het in your face te gooien. Het zet zichzelf daarmee ook apart van het Efteling Hotel wat de Thema Suites behoudt. Ook de Lobby en Brasserie 7 zien er erg sfeervol uit. Daar zou ik wel graag een rondje willen lopen.
Wat ik echter echt bijzonder vindt te noemen is dat Restaurant-Bar Mystique teveel weg heeft van Restaurant Nommos in het Safari Hotel van de Beekse Bergen. Letterlijk op ongeveer 20 kilometer afstand en qua totaalproduct erg vergelijkbaar (Luxe Hotel met unieke ligging, toegang tot een dagattractie etc...). Konden de ontwerpers voor dit chique restaurant niet iets originelers bedenken?
(Restaurant-Bar Mystique Efteling Grand Hotel)
(Restaurant Nommos Safari Hotel Beekse Bergen)