Ik vind het juist wel verrassend. Origineel misschien ook nog wel. Voor de Efteling toch zeker.
Of het lijkt op een v/d Valk hotel? Die koker in de koffiebar heeft er veel van weg (ok, zo ongeveer een 1:1 kopie). Maar verder? Ik herken weinig objecten of stijlen direct uit v/d Valk of andere luxere hotels waar ik geslapen heb (al stond daar ook een bed, vooruit). Maar verder is dit niks van wat we uit de Efteling herkennen. Dat is verrassend voor mij.
Ik vind de kamers overigens best gezellig aanvoelen. Er lijkt tapijt op de vloer te liggen wat het ook warm doet aanvoelen. Maar het is wel een stijl die niet direct Eftelings aanvoelt. Als ik aan de Efteling denk dan denk ik direct aan het kleurpalet wat Pieck gebruikte en wat vooral in het Marerijk terug komt. Het Piecks blauw, en rood met gele crème / beige accenten. Dat men de kamers niet volhangt met krullen en andere accenten begrijp ik maar het contrast met de buitenkant en de directe omgeving waar het staat is toch wel erg groot.
En het is vanzelfsprekend een zeer bewuste keuze maar met name voor de doelgroep waarin kinderen toch een belangrijke rol spelen vraag ik me af of het niet te ver af staat van de Efteling als er amper herkenning is. En of men qua indeling van de kamer voldoende rekening heeft gehouden dat mensen een buggy of kinderwagen kwijt willen...