R013 Ervoor/achter is meer dan genoeg ruimte voor dusdanige aanpassingen
Voor- of na het hotel is wat anders als direct onder de poort. Dat zie ik als “infrastructuur op andere plek” wat ik benoem.
Al zie ik dat op die locaties ook wat minder snel gebeuren, na het hotel ligt het spoor en ervoor maak je het mooie plein een stuk lelijker.
R013 Dat de ingang van een restaurant/shop daar zit maakt niet veel verschil met de Efteldingen waar het nog vele malen smaller is.
Efteldingen komt op maar een deel van de vele toegangspoortjes uit. De deuren links in het Huys komen direct op het plein, de deuren rechts in het Huys aan de rechterzijde en alle poorten naast het Huys ook op het plein aan de rechter zijde.
Het is 25-35% vd de poortjes wat op dat smallere deel uit komt, straks 100% van de poortjes. Wij beginnen onze dag in het park vaak met opening en dan is het alle hens aan dek in het Huys, wat dat door de breedte en vele locaties makkelijk aan kan. Maar dat hotel is zoveel smaller, dat gaat gewoon geen oplossing zijn.
Zie ook een park als Toverland of Europapark wat gewoon echt wel de breedte gebruikt voor dit soort toegangen.
Allicht is wat dat betreft Europapark nog het meeste te vergelijken, daar is de breedte onder het monorail station 17 meter en dat kan de ochtend dan net aan. Met geen enkele verkeersstroken vanuit de zijkanten (winkel/restaurants) en met alle resortgasten die aan de andere kant van het park binnen komen.
En ik geloof niet dat dat park die ingang met de huidige bezoekersstromen zo nog zou aan leggen.
Daarnaast is het onder het station niet storend om deze infrastructuur te hebben maar onder een sjiek hotel?