Wat een heisa over een figuur die gewoon bedoeld wordt om bouwprojecten iets op te leuken...
De Efteling is gewoon een pretpark, en het is een leuk en nobel iets dat ze hun bouwprojecten proberen op te leuken. Tot nu toe is dat vooral beperkt geweest tot de thema-doeken bij de omheining, dat ze daar nu wat meer mee gaan doen is gewoon leuk.
Dat dit direct onder zo'n vergrootglas moet gegooid worden en behandeld wordt alsof Anton Pieck himself nu zich in zijn graf zou omdraaien, lijkt mij toch echt een over-reactie. En dat het speels is, komt omdat voor speelsheid ook ruimte in de Efteling mag zijn: zeker op dingen zoals dit die tijdelijk van aard zijn.
Ik vind het leuk (en ook mooi gedaan, overigens) dat de groene bouwhekken hiermee wat opgeluisterd worden. Als we nog dik een jaar erop moeten zien, is dit leuk gedaan.
Ik weet dat kritisch zijn heel natuurlijk kan zijn voor liefhebbers, maar we zitten er soms iets te dicht bovenop.
Dit is mooi dat ze het doen, vormgeving is in lijn met de Efteling-stijl en dit betekent niet dat de Efteling gezakt is naar de stijl van een gemiddeld pannenkoeken-huis.