keey87 Plus je krijgt 3 stijlen op amper 50 meter van elkaar, 4 als je het zicht op fata morgana bij telt, wat me een redelijk bont allegaartje lijkt.
Als ik bij Casa Carasol mijn lunch zit op te peuzelen zie ik ook een zuid-amerikaans berg landschap, een brabantse goudmijn, een hollands havenstadje en een houten constructie in een middeleeuws moeras. Zelfde verhaal geldt voor het Ton van de Ven plein waar je uit kijkt over een statig landhuis, een middeleeuwse stadspoort en een feeërieke doorgang naar dromenland.
De Efteling is nou eenmaal een lappendeken van verschillende stijlen. Het Eftelingsausje in al die stijlen is wat het toch een gevoel van eenheid geeft. Wat dat betreft vind ik het ook een mooie keuze om het hotel duidelijk zijn eigen karakter en identiteit te geven in plaats van het krampachtig proberen te matchen met een van de andere stijlen die er al zijn. Het ontwerp ziet er op deze tekening naar mijn mening ook echt wel mooi Eftelings en sfeervol uit om hierbij aan te sluiten en zijn eigen plekje te krijgen op het plein.
Over het dwarrelplein gesproken, het ontwerp van het plein gaat ook heel veel uitmaken. Een mooi vormgegeven omgeving kan het dwarrelplein echt structuur geven en alles mooi op zijn plekje laten vallen.