Quefox_ The_Bullgod stel dat ze dat doen, zou het dan achteraf niet gewoon praktischer geweest zijn om een unieke en onderscheidende naam te kiezen voor het nieuwe hotel? Dan heb je minder werk en is er minder kans op verwarring.
Nevz The_Bullgod Wat is er dan mis met deze naam? Het is een statige naam, zoals je die ook verwacht van een hotel bij de hoofdingang. Persoonlijk natuurlijk, maar ik vind het altijd wel leuk als een luxe hotel een deftige naam krijgt.
MisterDream Het imposante hotel aan de ingang in Disneyland Parijs gaat ook door het leven als "Disneyland hotel" 😅 Efteling Grand hotel is meer als voldoende en toont aan dat het superieur is :-)
Nevz MisterDream Zolang de invulling van het hotel geweldig is zul je mij niet meer horen klagen over de naam 😄
Mark Ik had alleen Grand Hotel Efteling mooier gevonden, maar dan is de verwarring alleen des te groter misschien. Verder heel benieuwd naar de plannen!
CarlosAmigos Ik vind het een mooie naam, maar hoeveel verwarring gaat er ontstaan tussen het Efteling Hotel en Efteling Grand hotel? Als gasten het Loonsche Land Hotel hebben geboekt staan ze al bij het Efteling hotel omdat ze denken dat een hotel in de Efteling altijd hét Efteling Hotel betreft.
MisterDream CarlosAmigos Maar heel eerlijk : wanneer je wil overnachten in de Efteling, staat online duidelijk wat de mogelijkheden zijn qua kamers en qua hotels. Wanneer je boekt, wéét je toch in welk hotel je slaapt en wanneer je ernaartoe rijdt welk adres je moet ingeven 😅 ?
laprikantan Ik vind het niet een naam. En ook niet statig of deftig. Meer een beschrijving. Dat hoeft niet verkeerd te zijn. Zelfs met grand komt het al gauw in de buurt van goedkoop klinkend. MisterDream als het voor je wordt geregeld niet. of wanneer het 10 maanden geleden is wanneer je de reservering gemaakt hebt
CarlosAmigos MisterDream Geloof me, gasten laten hun hersenen graag thuis als ze naar een pretpark gaan. Met een onderscheidende naam maak je het in ieder geval makkelijker.
Pascal-Manu 'Grand' staat voor groot maar ook voor luxe. Dus het lijkt me een prima naam. Ik snap de verwarring niet zo goed tussen het Efteling hotel en Efteling Grand Hotel zoals ik in veel reacties lees. Je weet wat je boekt toch? MisterDream wanneer je wil overnachten in de Efteling, staat online duidelijk wat de mogelijkheden zijn qua kamers en qua hotels. Wanneer je boekt, wéét je toch in welk hotel je slaapt en wanneer je ernaartoe rijdt welk adres je moet ingeven 😅 ? Nou, precies dit dus.
MisterDream laprikantan Ik redeneer wat ik zou doen als iemand voor mij boekt of serieus op voorhand, dat ik als het verblijf nadert gewoon nog eens pols wat het adres is en waar het ligt 😅 Nubon, de ene doet dat...de andere niet en met een gelijkaardige naam creeer je mss wel verwarring. Maar toch...;-) Ik ben enorm benieuwd naar de ontwerpen die ze morgen gaan onthullen 😍
Joordi Ik wordt ontzettend vrolijk van het eerste stukje tekening, je kan duidelijk dan hand van Sander er in zien.
Meint Ik kan niet wachten op de naamswijziging van één van de 2 hotels omdat niet iedereen snapt dat er 2 hotels zijn met 1 woord verschil.
Crowket Ik ben wel benieuwd wat voor namen iedereen dan als alternatief voorstelt! Want Dwarrel Hotel is nou ook niet de grandeur die je zoekt bij zo'n hotel.
Dutch23 Een hele discussie over de naam, maar niet over de preview? Ziet er naar uit dat het Eftelingser wordt dan het eerste ontwerp!
Ruubje Dutch23 Een hele discussie over de naam, maar niet over de preview? Ziet er naar uit dat het Eftelingser wordt dan het eerste ontwerp! Het nieuwe hotel is Eftelings omdat er een groene loods in te herkennen is? Ik vrees dat we de tijden van het niveau van luxe qua materiaalkeuze van het Efteling Theater ver achter ons hebben gelaten...
Jabo Waarschijnlijk zeg ik nu iets heel raars. Maar kan het niet zijn dat dit de vervanger is van het Efteling hotel. Dat de locatie onderdeel is van strookrijk en dat dat de reden is dat de naam van het nieuwe hotel erop lijkt
JrmWrm Jabo Ze hebben heel recent nog de kamers in het Efteling Hotel volledig vernieuwd en de Efteling kan juist heel veel meer bedden gebruiken dus dat lijkt me serieus sterk.
laprikantan MisterDream ook zeer benieuwd! ik schat jou en velen met jou wel zo in mbt goed plannen. Maar uit ervaring zijn er ook een boel mensen die niet zo opereren. En ik heb mijzelf ook wel eens betrapt op een handeling met locaties, waarvan ik achteraf dacht dat dat niet erg slim was.
Michael JrmWrm Toch lijkt het mij realistisch dat het huidige Efteling hotel op termijn een andere bestemming gaat krijgen. Dan zouden daar de kantoren voor de Efteling in kunnen komen en zou Raveleijn omgebouwd kunnen worden tot een tweede premium hotel. De renovatie is goed voor een jaar of 7 a 10. Lijkt me een prima tijdspad om daarna de hele boel te gaan verbouwen tot een kantoorgebouw.