Als je 2 volle weken gaat dan kun je uiteraard iedere dag bij rope drop een top attractie pakken. Daarmee spaar je de nodige Lightning Lanes wel uit buiten de attracties die nog een virtual queue hebben. Als je 2 weken gaat dan zou ik zelf niet zo snel voor Genie+ kiezen, maar gewoon de wachttijden in de gaten houden. Tijdens parades en shows zijn de wachttijden vaak lager dus als je die al gezien hebt dan kun je daar nog wat tijd pakken. En het is wat ongezellig maar als je niet per se bij elkaar hoeft te zitten dan kun je met de Single Riders Lines vaak ook wel tijd besparen. Kijk wel even voor je aansluit of de rij niet alsnog lang is en mocht er bv op het bordje staan dat de wachttijd een half uur is, kijk dan alsnog even naar de rij zelf. Waar de tijden van normale wachtrijen altijd wel kloppen, is dat bij de SRL niet altijd het geval is mijn ervaring.
Hoewel je zelf gebruik kunt maken van magical hours, is normaal de tip om dan juist die parken te vermijden wegens de drukte, dus wellicht is het handig om na de magical hours naar een ander park te hoppen, hoewel je dat uiteraard ook weer tijd zal kosten.
Touringplans geeft op zijn minst een goede indicatie wanneer je welk park moet bezoeken en mijn persoonlijke ervaring is dat het in de meeste gevallen wel klopt wat ze zeggen.