Flauw @Michael . Ik geef voldoende terugkoppeling met argumenten, die ook doorgaan op jouw argumenten (die bij momenten ook zeker goed zijn).
Anyway; iets met de bal en spelen. Ik denk dat je zeker gelijk hebt dat een simpel mailtje niet tevreden stelt. Precies wat ik zeg tegen Ronny. Het hele punt wat jij maakt dat blijkbaar een cultuur heerst in de Efteling dat eventueel kan worden aangewakkerd omdat mensen niet meer met hun neus kijken naar de achterkant van een stuntshow volg ik gewoon niet. Volgens mij is het voor veel bedrijven, en niet de Efteling alleen, inderdaad hartstikke lastig om personeel op afstand bij je product te houden. Maar het is wel op te lossen. En ja, dat kost wellicht geld om een manager hier en daar te plaatsen. Maar zoals je zelf blijkbaar zegt; heerst die cultuur er al in de Efteling. Dus echt zoveel effect heeft dat kantoor achter die stuntshow nu ook weer niet....
Velen kantoren staan grotendeels op de dag gewoon leeg. Dan is het toch doodzonde dat je die ruimte niet kan gebruiken voor commercieel veel interessantere zaken. Stel dat de Efteling nu echt ruimte nodig gaat hebben, dan is het opofferen van wat kantoren en een kostuumatelier toch gewoon simpel. Desnoods verplaats je het naar een andere plek op het resort. Of net erbuiten. Zodat je nog wel kunt lunchen in het park.
Of je ontwerpt een ride met daarin wat kantoren. Er zijn meer wegen die naar Rome gaan.
Tonnie Maar je doet nu alsof de Efteling en soort Phantasialand is waarbij je letterlijk bestaande dingen moet slopen omdat je gewoon nergens naartoe kan om iets te bouwen.
De Efteling kan alle ondersteunende diensten gewoon weer binnen de parkgrenzen halen en nog 20 jaar uitbreiden met het nieuwe bestemmingsplan.
Ze hebben meer ruimte dan ze de komende 10 a 20 jaar gevuld kunnen krijgen.
Er is dus geen enkele noodzaak om dit nu opeens allemaal te doen, zeker na de huidige crisis (die nog niet eens voorbij is) heeft t geen enkel nut om je organisatie overhoop te halen, mensen en afdelingen op meer afstand te plaatsen, gebouwen die nog door kunnen af te schrijven, terwijl je zat plek hebt om voorlopig alles te doen.
Iedereen is t wel eens dat je met t huidige dienstencentrum gerust nog leuke dingen kan doen, maar zakelijk gezien is t gewoon een hele domme zet.
Absoluut goede kanttekening. Wat dat is zeker waar. Het valt ook in de 'What if' discussie natuurlijk 🙂 Je kunt die ruimtes prima gebruiken, stel dat ze toch niet mogen uitbreiden. Daar doelde ik op! Zakelijk is het nu, anno 2 augustus 2021, een hele domme zet inderdaad.
Maar mochten ze met vrij eenvoudige middelen Raveleijn kunnen ombouwen tot hotel, dan zou ik dat zelf wel doen.... Al denk ik dat we eerder een nieuw hotel gaan zien natuurlijk. Zie daarvoor ander topic.