luckyrik28 Vorig jaar deden @Andre, @wouterh, @MyronF en ik een weekendje Hellendoorn en Slagharen en dit jaar wouden we dit over doen met zijn 4en. Myron had weer wat kaarten gereserveerd en gingen een weekendje pretparkjes doen en genieten van een weekendje weg. Vrijdag middag haalde Wouter mij op om dan naar Utrecht te gaan om Andre op te pikken. Daarna gingen we naar Meterik om Myron op te pikken en naar ons Hotel in Heerlen te rijden. Dan rustig biertjes drinken en lol maken en slapen om morgen vroeg op te staan voor onze pretparken en rodelbanen te doen. Zaterdag 26 Juni: Zuid Limburg We stonden vroeg op om rond 10 uur aan de poort van de Valkenier te staan. Daar waren we iets later omdat er wat wegen open gebroken lag. Maar we konden om half elf naar binnen genieten van de attracties. Tijd voor de eerste achtbaan van de dag The Green Snake een Zierer Tivoli large. En omdat het nog vroeg was konden we rustig twee rondjes doen. Deze baan ligt mooi gelegen tussen de bossen van Valkenburg. De volgende achtbaan is een wacky worm die de naam Krummel heeft die alleen Myron en ik hebben gedaan omdat de andere twee het geen volwaardige achtbaan vinden. Gelukkig stond er nog een fatsoenlijke achtbaan in dit park genaamd De Vliegende Schatkist en dat is een Butterfly van Sunkid. Leuk uitgevoerd en altijd soepel zoals ze horen te zijn. Voor de rest had dit park niet veel te bieden dan een spookhuis die we nog gedaan hadden. Dus zijn we na een uurtje naar de uitgang gegaan en een wandeling gemaakt door Valkenburg. Daar hadden we een reservering bij de kabelbaan om half 12 dus we waren lekker op tijd. Daar aangekomen gingen we naar boven om eerst even wat te drinken te kopen want het was al behoorlijk warm geworden. Vervolgens tijd om de rodelbanen uit te proberen die hier boven op liggen. Leuke rodelbanen en genieten van het mooie uitzicht. Na deze heerlijke afdaling weer naar beneden was het tijd om terug te lopen naar de auto en naar Landgraaf te begeven. Daar aangekomen kwamen op bestemming nummer 3: Mondo Verde. Een schitterend park met dieren en tuinen en oja een achtbaan en een logflume. We begonnen met onze lunch te bemachtigen want dat zit bij de prijs inbegrepen alleen voor bier/fis betaal je extra. Daarna toch echt tijd voor wat dieren en tuinen te bekijken. Mooi park waar ik vorig jaar al geweest was met Wouter. Daarna tegen 5 uur maar toch richting de attracties want die moesten nog gedaan worden. Lange wachtrij voor de logflume dat mag ook wel want het was heerlijk weer. Deze Reverchon baan die duidelijk is over gekocht uit een ander park is een grappig baantje met wel een aparte layout. En dan word het tijd voor de leukste moment van de dag. Want we gingen de Wilde Tijger Achtbaan in en dat is een Zierer Tivoli Medium. En blijkbaar moet deze met een stuur geremd worden zodat de beugels open kunnen in het station, maar de operator had er beetje moeite mee waardoor het ritje voor ons 5 rondjes bevatte terwijl er kinderen in zaten die er echt niet meer in wilde zitten. En ons ritje kwam op 7 rondjes uit tot ergenis van de wachtende. Maar wel leuk park om eens te bezoeken. Dan is het tijd voor de laatste bestemming namelijk Alpine Coaster Snowworld, en voor de enige Alpine Coaster van Nederland vind ik deze best flauw. Er zat geen vaart in en was wat aan de korte kant. Wel leuk om eens gedaan te hebben en nu ben ik voorlopig wel kaar in dit deel van het land. Vervolgens gingen we langs de winkel om wat drinken te halen en lekker uit eten in Heerlen en vervolgens terug naar het hotel met wat spelletjes en ons klaar maken voor de volgende om naar Belgie te gaan. Zondag 27 Juni Plopsa Coo Het was van ons hotel een uur rijden naar Plopsa Coo en we wilde niet per se om half 11 voor de deur staan dus kwamen we rond 11 uur aan bij het park aan. Het was al behoorlijk druk hier in de Ardennen maar we waren snel binnen gelukkig. Gelijk maar naar de eerste achtbaan van het park: Vicky The Ride een Gerstlauer spinning coaster die je niet vaak ziet. Leuke baan maar met zijn vieren in het karretje dan spin je niet lekker dat gaan we later maar eens anders proberen. Dus later met zijn tweeen in een bakje en dan gaat het wel lekker. Leuk baantje ook mooi aangekleed met heerlijke Plopsa muziek in twee talen. Tweede achtbaan in dit park is Halvar The Ride een Vekoma Illusion model dat alleen ook nog in Bobbejaanland staat als Revolution/Mount Mara. Hier is een mooie terrein achtbaan met leuke elementen en een mooi station. Helaas heeft de rest geen aankleding. Wel mooie achtbaan om te doen. Daarna nog de rest van het park verkennen door de log flume te doen de Maja Splash waardoor ik weer onwijs nat was geworden. En uiteraard met de stoeltjeslift naar boven om te genieten van het uitzicht. Ook nog wat andere attracties meegepakt zoals de Dino Splash en we wilde nog de rodelbaan doen maar die reden ze vandaag met maar 6 bobs dus veelste weining waardoor je zo een uur kon wachten. Dan maar nog wat rerides in de Vicky en daarna tijd om eens lekker naar huis te gaan en heerlijk na te genieten van een mooi weekend. Volgende keer weer met deze gasten maar eens op pad. Bedankt voor het lezen van dit Trip Report.
The_Bullgod Een heel erg leuk report, van een weekendje plezier in Zuid Limburg en Belgie. Maar?? Zit er iets vreemds in het Limburgse water ofzo, want dit begrijp ik totaal niet...... luckyrik28 De volgende achtbaan is een wacky worm die de naam Krummel heeft die alleen Myron en ik hebben gedaan omdat de andere twee het geen volwaardige achtbaan vinden. Gelukkig stond er nog een fatsoenlijke achtbaan in dit park genaamd De Vliegende Schatkist en dat is een Butterfly van Sunkid.
luckyrik28 The_Bullgod Nou Wouter en Andre zijn zeg maar de net niet pretpark gekkies oftewel die vinden een wacky worm en butterfly niet waardig om af te vinken.
ArcovandenBroek Een Big Apple overslaan, maar wel de Butterfly doen. Mafkezen die twee! 😁 Leuk uitgebreid report Rik, het wordt nu wel tijd voor een nieuwe camera (lees: smartphone), je foto's worden er niet beter op. 😜 Heb alleen wel de memo voor dit weekend gemist.