Bij Vampire in het Belgische Walibi heb ik me op de lifthill ook al eens afgevraagd of ik met mijn vingers de track zou kunnen aanraken als ik dat wil. Ik vermoed van wel, maar uiteraard heb ik dat nog nooit geprobeerd ... ik ben niet van plan om een Darwin Award in ontvangst te nemen ;-)
Terug ontopic: Om heel eerlijk te zijn ben ik er geen voorstander van dat er anno 2021 nog attracties met een 1m95 restrictie gebouwd worden. Ik heb niks tegen veiligheidsnormen en snap heus wel dat een maximumlengte soms onvermijdelijk is. Maar nu de jeugd steeds langer lijkt te worden, vind ik dat je met 1m95 de lat letterlijk te laag legt. Fabrikanten zouden nu toch minstens naar 2m00 moeten gaan, liefst zelfs naar 2m05. Al vind ik ook dat de minimumlengte dan niet overdreven veel naar omhoog mag gaan, we moeten ook rekening houden met onze kleinere medemens. Maar een maximum van 1m95? Ik vrees dat steeds meer en meer mensen daarboven zullen zitten. En ja, daar mogen/moeten constructeurs toch wel rekening mee houden vind ik. Als een attractie op max 1m95 staat beschouw ik dat als een serieus minpunt (maak er 2m05 van en ik klaag niet meer).
@gjee Ik zat het oude topic over Kondaa nog eens te herlezen, en daar zag ik een bericht van jou waaruit blijkt dat het probleem jou bekend is. Wat zijn jouw ervaringen hiermee?
@Jules Je wordt dus regelmatig gemeten ... word je ook altijd goedgekeurd? Met drie cm buffer zou dat toch wel moeten (zoniet doet de controleur zijn/haar werk niet goed of hebben ze een scheefgezakte meetlat).