@R013 Ik ben al enkele jaren niet meer in de Efteling geweest, maar heb horen vertellen dat geen enkele attractie in de Efteling een officiële maximumlengte heeft. Hoe kan het dan dat jouw vriend zo vaak geweigerd werd? Welke argumenten kreeg hij te horen?
@leonard102 Bij de topspins die ik zag was de maximumlengte altijd 1m95. Waar heb jij die 2m00 gezien?
Stomme vraag waarschijnlijk , maar ik herinner me hoe iemand ooit heel lang geleden in dit topic schreef dat hij een hangende achtbaan had gedaan waar hij te groot voor was, en hij had de beplanting een snoeibeurt gegeven omdat hij er met zijn lange benen doorheen sloeg (als je zoekt op de woorden 'snoeien' of 'snoeibeurt' dan vind je die reactie misschien sneller terug). Ik begin me nu af te vragen of zoiets gevaarlijk is? En wat zou er gebeuren als je met de lus van je schoenveter ergens achter blijft haperen? Ik vermoed dat de schoenveter sneller zal breken dan dat je voet afgerukt zou worden, maar toch vraag ik me het nu af. Misschien omdat ik de lussen van mijn veters altijd in de zijkant van mijn schoenen steek als ik ga fietsen zodat ze niet haperen achter de pedalen (aha, dat zou misschien ook een goed idee zijn in een hangende achtbaan?)
EDIT: die reactie over de beplanting dateert van 24 jun 2021
Misschien herinneren jullie je nog dat ik dit topic gestart heb nadat ik een tv-reportage had gezien over de negatieve gevolgen van hormonale groeiremmers, een behandeling waar ik in mijn jeugd zelf negatieve ervaringen mee had. In de twintig jaar daarna moest ik er soms aan denken als ik in de wachtrij stond van een attractie met een maximumlengte maar meestal lukte het om de negatieve herinnering naar een hoekje van mijn brein te verbannen omdat ik de associatie met pretparken liever niet wou maken. In het jaar 2021 zag ik die tv-reportage. Die heeft de dingen bevestigd die ik eerder al vermoedde en toen bleek ook nog eens dat andere vrouwen nog veel meer problemen hadden dan ik. Sindsdien kan ik de associatie met pretparken en maximumlengtes niet meer wegdrukken (wat vroeger dus wel nog lukte). Voor mij is dit zo negatief dat ik al sinds de zomer van 2021 niet meer naar een pretpark gegaan ben. Door pillen met groeiremmende hormonen te slikken ben ik slechts 1m86cm gebleven, maar cynisch genoeg zorgen die groeiremmers er nu dus voor dat ik in geen enkele attractie kan 👎💔
Hopelijk word ik hier niet mee uitgelachen en vinden jullie het niet te erg dat ik dit geschreven heb?