Het probleem met clearance is ook dat lichaamsbouw verschilt.
Bij een inverted baan hangt het vrijeruimteprofiel vooral samen met beenlengte. Maar uiteindelijk kunnen ze moeilijk je benen gaan op meten. Wellicht heb je een korte rug met lange benen en raak je met je 1m95 de theming nét niet.. maar je zou ook rustig 2m10 kunnen zijn met een lange rug en korte benen en de theming ruimschoots kunnen missen.
Uiteindelijk valt dit door personeel niet echt te controleren, dus wordt de veiligheidsmarge op slechtste situatie afgesteld (en zelfs dan altijd nog met een veiligheidsmarge) om te voorkomen dat iemand zijn voet met 80KmH aan gruis schopt tegen een rotsblok.
Wellicht dat hier ooit betere methodes voor bedacht kunnen worden, maar vooralsnog moeten we het ermee doen.
En dan is het inderdaad locale regelgeving, maar vaak ook verzekeringstechnisch zo dat er regels opgelegd worden. En eigenlijk is het belachelijk dat een verzekering zich daarmee bemoeit en niet de maatstaven van bijvoorbeeld Fabrikant + TüV hanteert.. maar helaas legt een verzekering vaak nóg strengere eisen op.