Hallo allemaal,
Ik ben nog niet zo lang geregistreerd op dit forum, maar heb een vraag die zo uitgebreid is dat ze denk ik een eigen topic verdient.
Hoewel de meeste attracties gelukkig toegankelijk zijn voor iedereen boven een bepaalde minimumlengte, kom je helaas soms ook een maximumlengte tegen. Meestal is dat 1m 95cm. Nu de jeugd steeds langer wordt, zitten steeds meer mensen boven deze limiet. Als kind weet je dat je ooit letterlijk in de attractie zal groeien, maar voor onze lange medemens is het dan helaas game over :-(
Ik zit zelf negen centimeter onder deze limiet en dat is ruim voldoende. Helaas heb ik vroeger - buiten de pretparkwereld - ooit een negatieve ervaring meegemaakt vanwege mijn grote lengte van 1m 86 cm. Vandaar mijn interesse in dit onderwerp.
De afgelopen maanden heb ik frequent meegelezen op dit forum. Af en toe komt dit hier ter sprake, en ik heb mijn vragen ook al op Facebook gesteld. De antwoorden zijn nogal tegenstrijdig. Mensen boven 1m95cm die probleemloos in meerdere verboden attracties geraakt zijn en een comfortabele rit hadden, mensen die er wel in geraakten maar helemaal geplet zaten en er dus spijt van kregen, personeel dat wel controleert, personeel dat niet controleert, mensen van 1m 94cm die afgekeurd worden (hoewel ze dus mathematisch nog net klein genoeg zijn), .... ik heb het allemaal al zien passeren in de reacties die ik kreeg.
Op dit forum herinner ik me twee reacties: iemand rond de 2m 00 cm die in Enegylandia probleemloos Hyperion kon doen, en iemand van 1m 97cm die beweert meerdere verboden achtbanen gedan te hebben waar ie altijd gewoon heelhuids is uitgekomen. Niet dat ik iemand wil aanmoedigen om veiligheidsnormen te overtreden, maar blijkbaar is het dus toch mogelijk om attracties te doen waar je eigenlijk een paar centimeter te lang voor bent?
Dan komen we nu bij de vraag: ik ben te klein om dit zelf allemaal uit te testen, dus ik zou graag zo veel mogelijk ervaringen van jullie horen. Schrijf gerust zo uitgebreid mogelijk je verhaal neer! Hoe lang ben je exact, welke attracties gingen wel en welke niet, hoe vaak wordt je gemeten, is de rit dan nog veilig en comfortabel te noemen, en wat is eigenlijk het nut van een maximumlengte als veel parken dit maar half controleren?
Alvast een tip voor wie nét onder de limiet zit maar met schoenen aan erboven: tik op Google eens "barefoot schoenen" in.
Ik hoop op veel reacties en uitgebreide verhalen ;-)