Fatouche Kun je uitleggen wat je bedoelt met "pretendeert aan mee te willen doen"? Ze staan qua bezoekersaantallen toch in de top van Europa? En qua waardering volgens mij ook, gezien de internationale onderscheidingen en bijv meningen van buitenlandse themeparkvloggers of Imagineers? Misschien begrijp ik je verkeerd.
Welke topparken bieden deze optie allemaal wel, behalve Disney/Universal?
In haast elk persbericht over uitbreidingen rept het park dat het nodig is om bij de top te blijven horen. De behoefte vanuit het park is er dus.
En ik ben het met je eens dat het qua bezoekersaantallen en theming (inclusief de hulde daarvoor) ze het ook lukt.
Maar op het vlak van operations is mijn ervaring dat ze t.o.v. de top op een aantal vlakken echt nog wel wat zaken beter op orde zouden moeten hebben om echt bij de top te horen. En dus wat dit onderwerp betreft "pretenderen mee te willen doen", maar echt nog wat stappen moeten zetten zouden ze echt mee doen en die 9+ werkelijk weten neer te zetten.
Ondanks investeringen is de capaciteit en diversiteit van de horeca niet op het niveau van de top in mijn ogen, al zijn ze hier zichtbaar mee bezig en heb ik goede hoop.
Maar qua dagelijkse operations mag het park echt wel heel veel verbeteren, bij alle laatste attracties worden keuzes gemaakt die de capaciteit negatief beïnvloeden. Het gebrek aan flexibiliteit in de wachtrijen -waar we het hier over hebben- waardoor ze op drukke dagen regelmatig chaotisch door het park verspreiden en maar weinig plekken waar daar een vaste oplossing voor is zoals je dat in andere grote park wel ziet.
Fatouche Welke attracties hadden vóór corona (dus zonder afstand houden en vooral met normale capaciteit) nog zo'n ellenlange rijen dat de mogelijkheid van een extended meandering echt nodig was?
Deze discussie is afgelopen jaren al ontzettend vaak voorbij gekomen, omdat het regelmatig voorkomt.