Vandaag een bezoek gebracht aan een vrij druk park. Hoewel druk? De hele outdoor wachtrij van Droomvlucht stond vol en ik zat er in 35 minuten in. En zeg eerlijk, met halve treinen op de Baron nog onder het uur gewacht. Dus dat viel ook wel mee. Apart, want ik had niet echt het idee dat er afstand is gehouden. Helaas was het wel veel geklaag bij alle randfacaliteiten van het park. Toiletten, F&B en onderhoudswerkzaamheden. Het park lag er 'ok' bij, met een aantal onbegrijpelijke effecten die echt te lang kapot zijn. Anyway. Iets langere review;
De wereld van Sindbad is geen wereld. Een wereld is als er een compleet concept ligt waarin alles klopt. Van entertainment, horeca, aankleding, attracties en alles eromheen. En dat is er niet. Dan kan je natuurlijk zeggen; 'maar ja fase 2'. Maar het wordt nu wel verkocht als een wereld. En ik vind eigenlijk het hele fase excuus een slap argument om te verbloemen dat de Efteling hier niet lekker in scoort.
Positief; men heeft echt alles gehaald uit de rehab van Sirocco. Deze theekopjes ride is briljant en excellent te noemen. De muziek, de effecten en de rit ervaring is tof. Is het perfect? Nee zeker niet. Ik mis de finesse en de afwerking van de attractie. Waar vroeger men nog wel moeite deed om technische zaken te verbergen, kun je hier wel veel techniek zien liggen. Ook de omgeving vind ik wat simpel en die bewegende boeien zijn flauwtjes. Dat had wel iets beter gekund. Maar al met al een zeer vermakelijke update.
Maar dat is het eigelijk wel. Archipel is een waterspeelplaats en dat kan je pas beoordelen als het af en open is. Maar eerlijk; het is een speelplaats. Wel raar dat de ingang van Sirocco en Archipel echt naast elkaar ligt. In de drukke zomermaanden ga je door massa's buggy's heen moeten lopen om die attractie te kunnen bezoeken. Ook is er weer geen ruimte voor een extra wachtrij door onhandige keuze's in de routing. Efteling... Efteling... Efteling.
De rest is niet gedaan of matig. Ik kan niet blij worden van een muurtje hier en daar. Als je het verkoopt als een wereld; zet het dan ook zo neer. En stel het is dadelijk in fase 2 af en ook de begroeiing is beter; dan nog zie je die lelijke kermis achterwand van Vogel Rok, de opvallende rode gevel van Carnaval en dan loop je alsnog langs massa's slecht geplaatste buggy's.
Nee. Er moet meer gebeuren om de Efteling echt een wereld te geven.