Het hele pakket houd een flinke metamorfose van het hele gebied in. Maar dat kan net zo goed in meerdere fases en voor elke fase zal opnieuw budget beschikbaar moeten worden gesteld. Het kan dus ook nog fase 2, 3, 4 enz enz worden. Of uitstel of erger afstel van een volgende fase. (bron interview Sander Kleine Boodschap)
Mijn idee is dat de uiteindelijke metamorfose van het plein voor Vogelrok wel een zekerheid is en Panorama ombouw er uiteindelijk moet komen maar dat dit wel op de langere baan nog geschoven kan worden. Die ombouw zal je af willen hebben als je ook Strookrijk fase 1 af wilt hebben, ik vermoed dat dat dan ook gekoppeld is en het uitstel van Strookrijk kan zomaar ook betekenen uitstel Panorama.
Fase 2 voor dit project verwacht ik herfst 2022 na de zomerdrukte en dat dit de afbouw van het plein zal zijn tot aan Vogelrok en afbouw Archipel inclusief pad wat er achter ligt. Het Carnaval Festival deel zal dan nog niet aangepakt worden is mijn inschatting en Panaroma ook dus nog niet. Ben bang dat CF deel plein zomaar nog even kan duren of er niet meer komt.
Persoonlijk had ik liever ook de hele ombouw in een keer gezien overigens (inclusief deel Carnaval Festival), ik heb meer begrip dat er budgettechnisch niet gelijk begonnen wordt met ombouw Panorama.