broodje123 Niet elke gekapte boom word gekapt om wille van een bouwproject, maar ook kan het beter zijn natuur om te vormen in het kader van biodiversiteit. Ik ken de exacte soort nu niet die is gekapt, maar vaak plant de Efteling er uniekere soorten voor terug om een hogere biodiversiteit te ontwikkelen. Bomen kapen is nooit leuk om te zien, maar soms gaat de natuurwaarde er wel door omhoog.
De laatste jaren heeft de Efteling heel veel loofbomen gekapt en daarvoor naaldbomen teruggezet, onder andere bij Baron en Max&Moritz. Volgens mij doen ze dat vooral vanwege de 365-dagen openstelling, want naaldbomen zijn ook in de winter lekker groen. Voor biodiversiteit hoeven ze het in elk geval niet te doen, want daarvoor kan je veel beter loofbomen laten staan. Als ik de recente beplantingsupdates van de Efteling zie heb ik niet het gevoel dat biodiversiteit echt een belangrijke factor in de keuzes is.
Anderzijds hoeft er toch ook niet om elke gekapte boom gezeurd te worden? Oké, bij recente projecten zijn er wel belachelijk veel bomen platgegaan, maar dat wil nog niet zeggen dat er meteen geklaagd hoeft te worden als er een kettingzaag in het park gespot wordt? Ik ben eerst eens benieuwd wat ze ervoor terug gaan plaatsen, dan zie ik daarna wel of het de bomenkap waard was.
Edit: Zie later de post van Eftelflags pas:
Eftelflags Vergeet ook niet dat er soms extern personeel is.
Waarom moet ik dat in mijn achterhoofd houden? Ik ben bezoeker en wordt aangesproken door personeel. Het moet voor mij niet uitmaken of dat intern of extern personeel is.