Mark Nu heeft niet elk attractie het nodig in de Efteling; Symbolica, M&M, Fata als voorbeeld vind ik geen probleemgevallen.
Hoe ze het nu opgelost hebben bij de Vliegende Hollander vind ik ook best netjes en had al veel eerder gebeurd mogen zijn. Bij Vogel Rok moet er in mijn gevoel toch echt ook wat meer capaciteit bijkomen, maar een groter probleem op het plein bij Carnaval Festival is in mijn gevoel de wildgroei aan buggies. En da's ergens ook normaal met zo'n grote kinderattractie daar, maar op piekmomenten zijn die overal op het plein te vinden met een dramatische throughput als gevolg, waarbij dan de uitpuilende wachtrij van Vogel Rok echt een probleem wordt.
Maar, om eerlijk te zijn, deze situatie is eentje die niet superfrequent voorvalt (maar op de drukste dagen van het jaar is het gewoon hels). Ik hoop dat een uitbreiding van de wachtrij voor Vogel Rok gepland staat met de volgende fase van de Wereld van Sindbad. Het zou mooi zijn mocht er dan wat extra landscaping komen met een grotere wachtrij in verweven (die, op rustigere momenten, gewoon geskipt kan worden).
Ik hoop vooral dat er zowel een grote en duidelijke buggystalling bijkomt en een betere wachtrij voor Vogel Rok.