brandhout Het oude plein was dan ook zo slecht nog niet.
Het was in mijn ogen wel een schreeuwerig stuk Efteling (en dat is het nog steeds), met dat vreselijke dambord-patroon in de bestrating, een Jokie en Jet-podium ergens random geplopt naast een totaal andere attractie, een winkel met een extreem schreeuwerige gevel naast een attractie met de meest generieke gevel die je maar kan hebben, een random gigantische vogel met een backdrop, een restaurant met een jaren '80 versie van Jokie op de glaspanelen en als je dan op Google Maps/streetview gaat kijken dan zie je een hoop tijdelijke verkooppunten erop neergesmeten ook.
En VogelRokPlein is nu ook niet echt een naam die de lading dekt.
Nee, dit plein had (en heeft) dringend een upgrade nodig. Ik ben al blij met Kashba, al is het maar omdat die lelijke glaspanelen eindelijk tot het verleden horen. Het is een thematische puinhoop, en we zitten ergens tussen fase 1 en fase god-wie-weet-hoeveel in en da's gewoon nooit goed. Maar eerlijk, ik heb er ook niet direct een oplossing voor.
Ik had waarschijnlijk gekozen om in de eerste fase een aparte ingang te maken voor het Sindbad gebied dat vanop de dubbele laan loopt langs de achterkant van Sirocco en zo het nieuwe themagebied doorloopt, om dan naast Sirocco terug uit te komen op het hoofdplein bij Vogel Rok. Maar dat is niet gebeurd, en we zullen vrees ik nog jaren met een plein zitten dat in een diepe identiteitscrisis zit.
Maar, ik ben alvast blij dat er tenminste toch al stappen gezet zijn, al mogen er snel nog veel andere volgen.
brandhout Zeker die gekke laser en Space Mountain sound aan het einde vind ik niet passend.
Het geluid van de tunnel op het einde voelt voor mij ook heel raar aan, klopt niet echt met wat er rondom gebeurt. Maar ik kan er mij niet aan storen, eerlijk gezegd.
theorder01 De locaties in pretparken, luchthavens, outletcenters en evenementenhallen zijn allemaal dure locaties voor LaPlace. Ze zullen er genoeg voor moeten betalen om er open te mogen zijn, waardoor je winstmarge ook iets hoger moet zijn.
Er is denk ik geen enkele horeca in pretparken waar de kortingsbonnen van die ketens geldig zijn. Zeker en vast niets unieks voor LaPlace, ik kan in Bobbejaanland ook geen kortingsbonnen van Panos of Domino's gaan gebruiken.