rdammertje75 Wel wil ik iets met alle verhalen, concepten, ideeën gaan doen. Dus ik dacht dat het misschien een optie zou zijn om dan attracties te gaan ontwerpen, thema's, deelgebieden etc. Aangezien ik ook hierin 0 ervaring heb kan ik niet zomaar beginnen. Helaas ben ik creatief gehandicapped: Ik kan alles verzinnen, beschrijven, schetsen en uitbeelden.
Als je graag een eigen bedrijf wil beginnen in deze branche zou ik niet het wiel opnieuw gaan uitvinden, maar kijken waar je niche ligt en daar beter in worden. Ga samenwerken met mensen die goed kunnen visualiseren, er is genoeg talent in Nederland en België.
Wellicht is het goed om te beginnen met het samenstellen van een lijst aan bedrijven waar je voor zou kunnen werken als je wel een goede ontwerper zou zijn. Inventariseer wat er allemaal voor disciplines bij komen kijken om een attractie te ontwerpen.
Enkel een concept bedenken is niet voldoende. Je moet meer te weten komen over de technische aspecten, machines, materialen, ontwerp normen en met name kosten. Schrijf je in als lid bij IAAPA en TEA en bezoek de beurzen en conferenties.
Eerlijk gezegd zou ik het nogal een gok vinden om zomaar in dit avontuur te stappen zonder enige ervaring. Een opleidingen gaan volgen is een andere route maar met een beetje academie ben je wel al snel 5 jaar verder. Lijkt mij zeker geen vergooide tijd / geld, maar in die tussentijd kan je wellicht je huidige werk/baan doorzetten in deeltijd vorm en tegelijkertijd werken aan je netwerk.