Vandaag heb ik deze baan mogen doen. De track en het gebied er omheen is bijzonder sfeervol te noemen en de waterfontein/speelplek die er al stond voor de nieuwe ingang is met deze temperaturen een leuke bijkomstigheid.
Maar het feit dat er nu zo'n dikke coaster in een regionaal parkje staat in Oostenrijk is wel bijzonder. Het was er gezellig druk maar heel lange wachttijden stonden er niet, hooguit een kwartiertje.
Qua rit vind ik Voltron een stuk intensiever, je zou dit de Voltron Light versie kunnen noemen 😛 De lifthill en drop doen mij denken aan Lost Gravity. De 90 graden outward banked airtimehill gevolg door een kleine hill is wel een machtig mooi stuk, je zit daar zonder te overdrijven seconden uit je stoel. De twee rechter wingseats zijn dan wel de mooiste plekken. Vervolgens 2 inversies waarbij de 2e redelijk wat hangtime heeft om vervolgens met een flinke vaart door het station heen te vliegen in een corkscrew. Als toetje wederom een kleine outward banked airtimehill en na wat korte bochtjes kom je weer in het station. Gedurende de rit hoor je ook de soundtrack van Helios.
Persoonlijk vond ik dit wel een erg goede coaster, niet al te intens maar toch wel redelijk thrill en prima te re-riden. Pacing was dik in orde en verder werd er goed gebruik gemaakt van de bebouwing en headchoppers. Op een enkele stuk van de baan merkte ik war gebonk maar dit was niet heel noemenswaardig. Enfin, menig park in NL zou jaloers zijn op dit pareltje.