Ik ben er vorige maand geweest en was volledig vergeten erover te posten!
Fantasiana is sws al een park geworden waar ik graag kom, jammer dat het zo ver is. Hoewel Helios qua theming en qua rit zelf wel beter is dan de Wild Train was (wel minder airtime). Voelt de achtbaan toch wel iets te groot op deze locatie. Voornamelijk het stuk over de oldtimers, wat eerst prachtig dicht bebost was voelt nu toch wel heel kaal. Tussen de lift en het station heb je een raar overdekt stuk met een projectie van 2 seconden voor de deur naar buiten open gaat, het voelt daar wel alsof ze iets wilde zoals bij de Baron, maar het budget op was. De baan zelf is intens, maar niet té intens voor een kleiner familiepark als dit, toch voelt het als een grote stap om van de Zauberexpress naar Helios te gaan, dat had ik bij de Wild Train niet.
Het gebied zelf is prachtig afgewerkt, helaas zijn de kermis botsauto's enkel ingebouwd in theming, maar zie je het hele kermis hutje er nogsteeds omheen zitten. De matjes glijbaan die hier stond is trouwens ook gesloopt en er is een nieuwe gebouwd in het dino gebied. Deze nieuwe is van Wiegand en heeft ook een super steile baan, ook erg leuk!
Overall is dit een park wat ik zeker nog zie uitgroeien naar een grotere speler! Geef het een jaar of 5-10.