Februari is dé maand met de verjaardagen. Zes in totaal, waaronder mijn eigen verjaardag die in twee dagen werd verspreid. Eentje waarin de familie op bezoek kwam. De andere kwamen de vrienden met aanhang en kinderen op bezoek. Volle bak in de huiskamer. Een hele goede vriend van me heeft zelf een zoon en beiden zijn ook dol op Lego. Vanzelfsprekend wordt er dan ook gebouwd bij ons thuis, Een paar kinderen willen hier Lego bouwen. Gelukkig hebben we genoeg kleine setjes in huis die ze van mijn vrouw en ik mogen bouwen. Grotere sets zijn voor ons bestemd.

Zo blijven de kinderen ook lekker rustig. Vanwege de drukte hebben we onze honden lekker buiten gelaten. Na de voltooiing van het Disney kasteel zijn we zelf eerst begonnen met de Panda familie. Een leuk setje met twee panda's. Om de variatie erin te houden hebben we ook de vetplanten van de 'botanicals' serie gebouwd. Écht een leuk thema wat Lego aan het assortiment heeft toegevoegd. Voordeel, je hoeft ze geen water te geven.

Omdat we ook nog de nodige grotere sets hebben mag ik altijd beslissen wat we gaan bouwen. Mijn vrouw vindt zoveel leuk dat kiezen voor haar moeilijk is. Wat en soms waar we gaan eten, wat we doen die avond of in het weekend, voor haar is alles goed. Zodoende heb ik gekozen voor de 'Italian Riviéra', een set uit de Ideas serie. Omdat we over een jaar of drie naar Italië op vakantie willen gaan was het een leuke keuze om Italië zelf alvast te gaan bouwen. Voor dit jaar staat de vakantie al vast, we gaan naar Denemarken en Noorwegen. Inderdaad, ook naar LegoLand ja. Eindelijk!!

Ruim 3250 stenen telt deze set. Van te voren wisten we al dat deze erg leuk zou worden om te gaan bouwen. Kleurrijk, gevarieerd, leuke indeling. De foto's zullen voor zich spreken.

Wauw, wat een gave set is dit. Zowel mooi om te zien als erg leuk om te bouwen. Veel details, vele kleuren, heel gevarieerd om te bouwen. Een masterpiece is wellicht overdreven, maar deze scoort hoog als favorieten in huis. Ook deze gaat een mooi plekje in de Lego-kamer krijgen.

Tot de volgende update.