Wegens een aankomende vakantie, staat het aanschaffen van Lego sets hier op een laag pitje.
En hoort dit bericht in dit topic, mwoah, ja-ish ergens wel.
Sinds deze week is de game Lego Batman Legacy of the Dark Knight uitgekomen. (spoilers ahead!!)

Naar mijn mening een waanzinnige game, ik heb er nu ongeveer 20 uurtjes in zitten en de game verveelt geen seconde tot nu toe.
Stel je voor, alle verhalen van de Batman films aan elkaar geknoopt tot 1 groot verhaal wat je speelt, samen met een berg iconische karakters waarmee je ook kan spelen waar je u tegen zegt.
Op het moment van dit schrijven heb ik Alfred en Catwoman vrijgespeeld en zit ik in deze open world game in het tweede gebied en is The Joker net onthult waar je achteraan moet.
Zodra je achter hem aangaat kan je niet anders dan meebewegen, de iconische "Partyman" scene uit de 1989 film met Jack Nicholson en Michael Keaton is in de game nagemaakt (net als nog veel meer scènes uit de films, animated series en comics) maar dit is wel waanzinnig leuk gedaan.
Natuurlijk is de donkere toon van de originele scene uit de film afgezwakt en voorzien van een milder sausje maar de essentie van de scene blijft razend goed intact.
De game is visueel om je vingers bij af te likken, Gotham is niet volledig van Lego gebouwd in de game, op de gebouwen en de straten na is alles wel van Lego gebouwd wat je ook kan slopen om studs te verdienen waarmee je items kan kopen in het spel om je Batcave aan te kleden.
En alles wat in die Batcave staat is opgebouwd uit lego, behalve de grot zelf is het een groot Lego bouwwerk die je geheel naar eigen smaak ook kan inrichten.

Het leuke is dus ook dat je items kan kopen, waaronder dus ook de iconische wagens en motoren van Batman, en dit zijn letterlijk 1 op 1 kopieën van bestaande sets.
Ook andere sets kan je in de game vinden en langzaam ontgrendelen, zo is de skyline van Gotham vrij te spelen en kan je dus zeer gedetailleerd terug zien aan de muur van je grot.
Verder is de game super lollig, de donkere toon uit de films is behoorlijk afgezwakt en wordt het dood en verderf goed buiten beeld gehouden, en komt daar zeer goed bedachte slapstickhumor voor in de plaats.
Alles klopt wel voor mijn gevoel aan deze game, de makers hebben alle minifigs zeer gedetailleerd gemaakt, inclusief de naadjes van de gietmallen, pluisjes op de cape van Batman, maar ook is de game behoorlijk inclusief, ook iets wat Lego hoog in het vaandel heeft staan, zo zijn er ook mindervalide minifigs in het spel, en is de engelse term "Henchmen" aangepast naar "Henchperson" toch een paar details die je niet vaak in andere games vindt.
Maar goed heb je een device waarop je deze game kan spelen, ik kan hem van harte aanbevelen, zelf speel ik hem op de Playstation 5 en kan ik dus toch nog lekker met Lego bezig zijn ondanks dat het even niet fysiek in handen is. 😂