Man man man, wat zijn mijn vrouw en ik weer lekker bezig geweest afgelopen twintig dagen. Wegens drukte konden we niet elke dag bouwen, kermis Best, kermis Helmond, ook die tijden zijn weer aangebroken. Gelukkig wel op tijd af want Noorwegen en Denemarken komen eraan. Men vraagt weleens hoe lang je erover doet om het te bouwen. Standaard komt er dan ook 'geen idee' uit mijn mond. Ben geen advocaat die elke minuut voor waar ik ergens aan werk te gaan zitten noteren.

Waar we aan zijn begonnen? De Lego technic Ferrari Daytona SP3. Een hele mond vol. Trouwens ook een hele doos vol, diverse keren een halve tuintafel vol en als er iets leeg was meteen vervangen door iets wat vol is. Even wat statistieken:
3378 Stenen, 59cm lang, 25cm breed en 14cm hoog. Best wel indrukwekkende cijfers. Daar gaan vele uren inzitten.

Niet alleen de doos zelf, ook de binnenste dozen zijn leuk gedaan. Beetje dezelfde vorm en tekening als de achterzijde van deze rode Ferrari. Ook veel lof voor de mensen die zoiets kunnen verzinnen. Mijn vrouw en ik bouwen gezellig volgens het boekje (twee dikke boeken in dit geval) en nummertje voor nummertje. Waar een set van 'Architecture' vele genummerde zakjes heeft bestond dit model 'slechts' uit nummer één tot en met zes. Maar elk nummer weer een aantal zakjes. Mensen die weleens met technisch bouwen kennen de welbekende zwarte pinnen die andere onderdelen verbindt, hier zitten er maar 607 van in. Of de ietwat langere blauwe pinnen, ook maar 359. Zo kom je wel aan de 3778 ja.

Beetje bij beetje begint het er al een auto uit te zien. Eens in de zoveel tijd is het wel leuk om een wat groter model te bouwen. Puur om de variatie erin te houden. Technic hebben we ook niet echt veel. Maar deze moest ik hebben toen die voor een mooie prijs op Amazon te koop kwam.

Nu nog even genieten van de laatste werkweek. Lekker op vakantie naar Oslo, Bergen, Stavanger, Viborg en Kopenhagen. Tusenfryd, Farup, Djurs, Legoland, Lego House, Bakken en Tivoli Gardens staan op het lijstje om te gaan bezoeken.
Tot de volgende update.