Net als het bericht hierboven genieten wij ook nog even van de rustige dagen. Februari staat bij ons in het teken van verjaardagen. Zes in totaal waarvan er één helaas is afgevallen door ziekte en de volgende voor mij althans afvalt omdat ik late dienst heb. Vandaar dat we januari hebben gebruikt om weer eens lekker te gaan uit eten, naar Snookertown op stap zijn geweest om te poolen en, zoals dit topic ook aangeeft, lekker te gaan bouwen.

Enkele weken geleden zijn mijn vrouw en ik begonnen aan het Disney kasteel van Lepin. Enkele sets hebben we vandaag dit merk gekocht omdat het een prijzig geheel zou worden als we alles gingen kopen van échte Lego. Zeker omdat sets soms al ruim tien jaar uit de markt zijn en de prijs gewoonweg te duur is naar mijn mening. Dit model hebben we al eens gebouwd en één ding heb ik wel geleerd. Bij het afbreken alvast gaan sorteren op verdieping, bepaald gekleurde onderdelen en dergelijke . Nu lagen alle ruim 4000 steentjes in één doos. Vandaar dat deze nu pas klaar is.

Maar ook deze is een keer klaar en wat is die prachtig. Zelf heb ik niks met Disney. Ben slechts twee keer in Parijs geweest en Magic Kingdom en de Studio's in Florida heb ik in 2012 bezocht. Voor de komende dertig jaar staan er geen Disney pretparken op de planning. Maakt dit model er niet minder mooi om. Al is het wel te merken aan de kwaliteit. Het bouwt kwalitatief minder, al is het bij de gewone steentjes nog wel te behappen. Technisch is een ander verhaal. Ook leuk ingericht en genoeg variatie tijdens het vouwen. Van de twee Disney kastelen vind ik dit wel de mooiste.

Zoals elke keer geef ik aan hoe belangrijk variatie is met hetgeen wat we gaan bouwen. Van groot naar klein. Dit was de volgende in de reeks. Lego heeft een serie van vier doosjes genaamd 'houses of the world'. Kleine, schattige huisjes met toch aardig wat details. Hier doe je geen dagen over om te bouwen. Gelukkig hebben we ze alle vier en dit is de derde die we gebouwd hebben.

Van gewone Lego stenen gaan we weer over naar het technische. Vorig jaar kwam er een gele Corvette uit die ik graag wilde hebben. Meestal kopen we Lego niet meteen nadat het is uitgebracht. Dat heeft nu wel geleid dat Lego met het nieuws kwam om dit model in het blauw uit te brengen. Een vele mooiere kleur vind ik. Zo geschiedde, ons wagenpark werd uitgebreid met een Corvette.

Ook deze was erg leuk om te bouwen. Erg leuk gedaan met de cilinders die ook werken. Ook dit is het eerste model dat we hebben dat twee verschillende maten autobanden heeft. Nog nooit eerder gezien. Mijn vrouw en ik hebben ons weer lekker weten te vermaken met de leuke boiwsteenrjes.

Als laatste nog een foto van de houses en shops of the world. Van de shops zijn er ook vier in totaal. Dan nog de grote tafel voor onze grotere modellen. Vooralsnog veel lege plekken. Gaan langzaam aan goed gevuld worden.
Wat het volgende is wat we gaan bouwen weet ik uiteraard nog niet. We hebben nog meer dan genoeg keus.
Tot de volgende update.