Na lang overwegen heb ik de knoop doorgehakt, alle voors en tegen aangehoord en ik ben er voor gegaan.
Vandaag kwam dus in de pre-release de Lego Death Star uit.

16 kilo aan Lego bouwplezier, en ja ik snap alle weerstand van mensen die liever een volledige bol hadden gezien of een halve bol.
Maar aan de andere kant, stel in dit formaat zou het een volledige bol zijn, dan zit je met een bouwwerk met een diameter van 79 centimeter, dat krijg je nergens neergezet toch?
Ook al was het een halve bol, dan zou die in dit formaat ook nooit gevuld zijn geweest met scene's

Dan het fenomeen dat de minifigs niet dual molded zouden die snap ik ergens wel, maar is dat dan een dealbreaker?
Voor mij niet in ieder geval.

Ik zie een hele mooie kingsize diorama, met iconische scenes uit de films in een bizar formaat qua afmeting.
Had het nog beter gekund, natuurlijk zullen er mensen zijn die dat vinden, en ja heel eerlijk zouden dual molded minifigs die geüpdatet zijn erg leuk geweest zijn, maar dat was voor mij totaal niet het belangrijkste.

Als liefhebber van de films van StarWars is dit gewoon een hele gave set met mooie scenes erin, dus ik ben erg blij er mee, nu eerst even Soundwave afmaken voordat ik aan deze set begin.
Oh en toen we even rondkeken in de Lego Store in Leidschendam kwamen we ook The Black Pearl Captain Jack's Pirate Ship tegen op de plank.
Dus mijn vrouwtje is ook een blij ei geworden, en toen we de aankoop deden kwam er een medewerker van achteren met een nieuwe doos van Captain Jack's Pirate Ship, dus ben je nog op zoek naar die set, in Leidschendam hebben ze hem nog!

Wij zijn hier weer een paar weken zoet mee, en over een paar weken gaan we ook voor de kerst-sets, maar het zakgeld is nu toch wel op voor deze maand. 😁
Dus tot die tijd gaan we al varend aan een maan werken...oh wacht It is no moon!