msnguy Dit zou een ongelofelijke dealbreaker zijn voor veel gasten om die kant op te gaan.
Ik vraag me dat oprecht af. De meeste bezoekers gaan gewoon naar Walt Disney World één keer in hun leven, ongeacht hoe en wat. Ik denk daarnaast dat 60 of 30 dagen van tevoren je Fastpasses reserveren een grotere belemmering is dan op de dag van bezoek 'spontaan' besluiten waar je in gaat. Er zijn, mocht dit gerucht uitkomen, juist géén belemmeringen meer. Het enige wat je van tevoren moet regelen is een entreeticket.
De afgelopen periode waren er natuurlijk extreem veel belemmeringen. Je was bij een verblijf in een duur Disney hotel zelfs niet gegarandeerd van entree tot de parken. Ondanks alle hordes die Disney het afgelopen jaar heeft opgegooid blijven de mensen komen. Dat maakt het tevens dat Disney (soms helaas) met vreemde praktijken weg kan komen. Dingen die voorheen ondenkbaar waren kunnen ze juist nu aanpakken. Vóór COVID was het namelijk ondenkbaar dat een Disney park (en dan ook nog Anaheim) jaarabbo's volledig zou schrappen. In Epcot rijden bijvoorbeeld nog steeds geen treintjes over de parkeerplaats maar moeten bezoekers lopen. Voor Amerikaanse bergrippen ondenkbaar 1,5 jaar geleden.
Juist de constante kritiek vanuit de vele pretparkfans (ook hier), dat Fastpass+ een slecht systeem is omdat het alle spontaniteit weghaalt, wordt hiermee wél opgelost. Je kunt op ieder moment van de dag bepalen waar je in wilt en wanneer. Zelf ben ik fan van Fastpass+ omdat ik er 100% het maximale uithaal. Maar ik snap wel dat als je nog nooit in Walt Disney World geweest bent dat het best wel abacadabra is. Het virtueel wachten werkt een stuk simpeler en werkt bij zowel Rise of the Resistance, in Shanghai Disneyland (en ongetwijfeld straks ook bij de Spiderman attractie in Anaheim) als een trein.
Dream_wizard Ik vind het vreselijk, ik wacht liever in de wachtrij met vrienden of wacht virtueel in de ene wachtrij en ga dan in de andere a of b tier attractie en niet in een molentje ofzo.
Ik zie nu dat in Shanghai de Standby Pass ingevoerd bij Roaring Rapids, Peter Pan, Seven Dwarfs en Tron. Je kunt dus wél fysiek aansluiten in rijen van andere grote rides als Buzz Lightyear, Soaring, Pirates maar ook Winnie the Pooh en inderdaad de verschillende molens. Net als Anaheim, Shanghai, Hong Kong en Parijs ook enkel fastpass hebben bij enkele toppers, en niet alle toppers. Dat zou ik voor Walt Disney World nog niet zo'n verkeerd idee vinden. Dat je bijvoorbeeld voor Space Mountain of Seven Dwarfs digitaal in de rij staat, maar ondertussen wel in capaciteitmonsters als Haunted Mansion en Pirates kunt. Welke dan door het verdwijnen van fastpass wachtrijen hebben die zó snel doorlopen dat je sportieve schoenen aan moet doen 😉
msnguy Daarnaast: wat moet je dan met al die lange meanderingen doen? Afbreken? Gasten doelbewust er doorheen laten lopen zodat ze denken: "We hoeven hier gelukkig niet in te wachten"?
Er zijn natuurlijk veel populaire attracties welke bijna permanent wachtrijen hebben buiten de officieel gebouwde wachtrij, denk aan Flight of Passsage bijvoorbeeld. Seven Dwarfs is destijds al gebouwd als Fastpass attractie. Mocht alle capaciteit gebruikt worden voor de standy rij dan kunnen ze in de rij maximaal 20 minuten aan bezoekers kwijt. Bij Rise of the Resistance, waar nog geen Fastpass actief is, heb je de volledige binnen wachtrij momenteel in een kleine 30 minuten doorlopen. Zó enorm zijn al die wachtrijen niet opgezet. Je gaat door het Fastpass+ systeem veelal gewoon extreem traag.