Ik zal 1 van de weinige zijn, maar ik ben laaiend enthousiast over het virtuele wachten bij Walibi. Ik heb voor het eerst in 5 jaar weer in het reuzenrad gezeten. En dat in de tijd dat ik anders in een wachtrij stond bij 1 van de achtbanen.
Ik snap eigenlijk ook niet wat je er tegen kunt hebben. De wachtrijen bij Wallibi zijn nu eenmaal lang, maar of je nu met zijn allen in de wachtrij staat of virtueel, sneller gaat het niet. Dan liever virtueel wachten met een radler op het teras.
De capaciteit van de banen zijn door corona beperkt, als dat straks weer volledig kan worden benut zullen de wachtrijen ook weer korter worden.
Mijn dag pretpark wordt hierdoor een stuk minder gehaast om steeds maar weer snel in een wachtrij te komen. Je code wordt gescand, kijkt tijdens het wachten voor de achtbaan wat je volgende attractie wordt en gaat na je achtbaan lunchen of iets drinken.
Dagje walibi is er wel duurder op geworden 😁.
Als het straks weer echt druk wordt zou je wel meer moeten spelen met hoe lang de wachtrij na de virtuele wachtrij wordt. Anders zullen de paden wel steeds voller worden.
Bij untamed staat er alleen altijd een wat langere wachtrij. Dit komt omdat daar elke beugel handmatig door de operators moet worden gedaan. Dit kost tijd en dus capaciteit. Nog nooit gezien dat daar de trein gelijk weg rijdt als het karretje in de remblokken komt.