Thanks allemaal voor jullie fijne reacties!
stef Op de beelden stond iedereen dicht bij elkaar.
We weten allemaal dat de gemiddelde pretparkbezoeker z'n verstand thuis laat op zulke dagen. Anderhalve meter afstand houden, dat lijkt inderdaad hoog gegrepen voor vele bezoekers. Jammer genoeg zag ik dit gedrag zelfs bij sommige fanboys, die duidelijk te herkennen waren aan hun T-shirts van Energylandia, Cedar Point en co... Dan denk ik echt: komaan jongens, save our hobby! Slechts een handvol bezoekers lijkt te beseffen dat een wachtrij even snel opschuift mét anderhalve meter tussen de groepjes.
Kevinnnet Super om je toch redelijk lange mini TR te lezen!
Het woord 'mini' was vooral van toepassing op het feit dat dit geen full-size parkverslag was. En in aantal woorden komt het ook beduidend korter uit dan een gemiddeld Glenn-report 😃
Tja, wij zijn achteraf nog terrasjes gaan doen in Antwerpen en ook daar waren de cocktails lekker. Stuur ik dat rekeningetje ook door 😆 ?!
Bjorn Om nog even in te pikken op de voorsteekpassen van 10 euro voor Kondaa, die zijn al in gebruik en ik verschoot ervan hoe vaak deze gebruikt werden, althans de zaterdag toch.
Oh oké. Ik had ergens opgevangen dat de eenmalige Kondaa-Speedy tijdens het openingsweekend niet verkrijgbaar was. Blijkbaar was dat dus een foutje.
Bjorn Zelf heb ik ook een platinum pass waardoor ik onbeperkt kan voorsteken en verschoot er ook wel van hoe vlot we telkens konden plaatsnemen.
Je kan dit natuurlijk altijd langs twee kanten bekijken. Enerzijds kan je stellen dat bezoekers uit de gewone wachtrij twintig keer langer hebben aangeschoven en dus recht hebben op de beste plaatsen. Anderzijds hebben Platinum Pass'ers veel geld gespendeerd aan hun abonnement, dus hoort daar ook een premium ervaring bij. Misschien is het voor Walibi een idee om telkens één volledige Speedy-trein en één standby-trein te vullen? Op die manier krijg je vanuit de normale wachtrij ook kans op front- of backseat plaatsen. En eerlijk: als je met een Platinum Pass dan toevallig op een middle seat terechtkomt, kan je het 5 minuten later gewoon nog eens proberen. Dat privilege hebben mensen in de gewone rij niet (of tenminste niet op drukke dagen).
In het huidige systeem (waarbij er eerst een 12-tal Fastpassers hun rij mogen kiezen, waarna de standby-rij de rest krijgt) wordt de gewone dagjesbezoeker misschien ietwat te hard afgestraft. In sommige parken wordt een Fastpass-bezoeker trouwens standaard op de middelste rijen van een coastertrein gegrouped, al vind ik dat ook weer enigszins verkeerd. Heel moeilijke materie eigenlijk 😃