Ik heb begrepen van mensen die daar zijn geweest dat er wel degelijk een testseat aanwezig zou zijn.

• NielsC heeft hierop gereageerd.

Hjalmar Goliath's operations zijn misschien wel de beste van het land! Petje af voor jou werk daar.

Michael

Testseat of niet, vaak lezen mensen niet de instructies en lopen vervolgens gewoon de rij binnen. Enige manier die goed werkt is een personeelslid bij de ingang hebben (zoals Silver Star & Velocicoaster), waar ze op lengte en andere dingen letten, zo verplaatst je deze controle weg van het station, waardoor de operations een stuk sneller kunnen gaan.

NielsC Enige manier die goed werkt is een personeelslid bij de ingang hebben (zoals Silver Star & Velocicoaster), waar ze op lengte en andere dingen letten, zo verplaatst je deze controle weg van het station, waardoor de operations een stuk sneller kunnen gaan.

Dit heeft Kondaa ook.

NielsC Het is natuurlijk wel confronterend om iemand aan te spreken op zijn/haar omvang.

Njit Dat begrijp ik maar het is ook vervelend als 2 personeelsleden de beugel niet dicht krijgen en vervolgens deze persoon 'the walk of shame' moet doen. Een controle voordat mensen de wachtrij betreden is voor iedereen fijner denk ik.

NielsC Lijkt mij dat er mensen vaker stug langslopen.... Ik heb nog nooit überhaupt in zo'n teststoeltje gezeten tho...

elmarwouters klopt dat zei ik ook in mijn eerdere post 😉. Veel mensen negeren gewoon de instructies vaak. Wat vervelende situaties creëert in het station.

Zondag ook eindelijk Kondaa gaan uittesten. Een achtbaan waar ik enorm naar uitkeek, al een paar jaar, dus het hielp wel dat ik al wel wat verslagen heb gehoord & gelezen om toch niet met té grote verwachtingen de baan te doen. Teleurstelling is dan vaak het gevolg.

In totaal 4 ritjes kunnen doen. Er is duidelijk een groot verschil tussen een koude en opgewarmde Kondaa. 's Morgens voelde het meer aan als een - weliswaar krachtige - B&M hyper met floater airtime. Als hij warm stond was het dan echt meer de ejector airtime die we van Intamin gewoon zijn. Van mij had hij nog iets bruter mogen zijn op dat vlak, moet wel zeggen dat Kondaa enorm smooth aanvoelt. Niet alleen in ervaring maar ook in het aandoen van zijn elementen.

We hebben er met de podcast-kliek weer een aparte aflevering over gemaakt. Geen tijd gehad om foto's te maken, die volgen later nog wel 🙂

14 dagen later

Weet iemand of 22 juni over het algemeen een drukke dag is in Walibi België? Ik weet dat de vakanties daar vanaf 1 juli zijn, maar ik weet niet in hoeverre mensen daarvoor al vrij krijgen. Ik wil graag op een wat rustigere dag genieten van dit park

Ezra Zowel studenten uit het hoger onderwijs als ook het middelbaar zitten nog in hun examenperiode op dat moment.

Ezra Als je tijdens die week wil gaan, kan ik alleen maar zeggen: hoe vroeger op de week, hoe beter. De scholen ronden hun examens doorgaans al een week voor het einde van het schooljaar af, waarna de deliberaties volgen. Het publiek dat tijdens die deliberatieweek naar Walibi gaat, is het minst aangename publiek dat je in Walibi kan tegenkomen. Ik weet dat ik hiermee oud klink, maar die post-examen-jeugd is echt niet zo fijn om het park mee te delen 😆

Zoals Niels al zegt: het zou goed kunnen dat je op 22 juni de grote toestroom nog wel ontloopt. Toch zou ik er niet van uit gaan dat het park leeg is. Walibi is dit jaar natuurlijk hotter than ever... Dat bewijzen de afgelopen sold-out weekends wel.

Glenneke Walibi is dit jaar natuurlijk hotter than ever... Dat bewijzen de afgelopen sold-out weekends wel.

Dit dus. Zelfs de dinsdag na Pinksteren was het er relatief druk tegenover de andere pretparken in Nederland die open waren.

Walibi Belgium gaat ondanks Corona zeer waarschijnlijk hun drukste en beste seizoen ooit krijgen dankzij Kondaa. Dat is natuurlijk ook niet heel vreemd.

Trouwens: Doe Kondaa later op de dag! Zondag was hij nog bruter dan dat hij overdag al was omdat de donkere baan en de volle zon er op (en de warmte), de rit nog heftiger maakte. In de ochtend zijn de wachttijden wel een stuk korter, maar de veel heftigere rit in de middag is de langere wachttijd wel waard!

• Enil vindt dit leuk.

Ik heb afgelopen weekend Kondaa in de namiddag (op de voorlaatste rij) kunnen doen en dit was echt ongelooflijk. De krachten die je dan te verwerken krijgt zijn heel uitzonderlijk. Wat een topper!

Glenneke Dank je, dit beantwoord m'n vraag luid en duidelijk! Ik heb tickets besteld, ben benieuwd naar dit park! Ik ben er nog nooit geweest

NielsC dit is nogsteeds een probleem ja, ik heb de silver pass en ik heb 1 maal speedy pass voor Kondaa. Die keer dat ik deze gebruikte, mocht ik als eerste kiezen waar ik zat, dus ja lekker vanachter gekozen. Dat was makkelijk het beste ritje ooit zo een geweldige achtbaan met zo een goede airtime

NielsC coasterwaffle Wij kregen twee weken geleden wel de kans om front- of backseat te gaan wachten terwijl er al speedy passers stonden te wachten aan die rijen. Als je het vroeg, waren ze wel gewillig.

Svekke dit hangt denk ik eerder af van het personeel, in de voormiddag stond ik in de normale wachtrij en mocht ik wachten voor de front, maar in de namiddag wou ik is in de back gaan maar toen mocht ik daar niet wachten dus werd het voorlaatste rij

NielsC Waarom zat je niet op de laatste rij, is het fast pass probleem met abbo houders nog steeds aanwezig?

Mindervaliden moeten ook zo ver mogelijk van achteren zitten i.v.m. evacuaties op de lifthill. Al zijn ze daar iets soepeler in geworden door de weken heen, je mag als mindervalide hooguit op de 4de rij van achteren zitten.